Перша сторінка
Мапа сайту
Зворотній зв'язок
Персональний сайт Славіка Бігуна
Людяність і оптимізм, професіоналізм і довершеність

ЮрХіт

ЮрПолітика. Питання щодо звільнення Міністра юстиції України М. Оніщука знову актуалізувалося

03.07.2009

Теми: проект щодо звільнення М. Оніщука з посади Міністра юстиції України

1 червня 2009 року в ВР України народний депутат І. Калєтнік зареєстрував проект постанови про звільнення М. Оніщука з посади.

15 червня газета „Дело” повідомила: М. Оніщук домовився з Ю. Тимошенко про збереження посади, а „в обмін на це Оніщук обіцяі не блокувати постанови уряду і не робити критичних зауважень на адресу прем’єра”.

1 липня 2009 року народний депутат Лук’янова К.Є., а ще раніше – Новиков О. В. зареєстрували два ідентичні проекти постанови про звільнення Миколи Оніщука з посади.

1 липня 2009 року М. Оніщук прибув на засідання профільного Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування (голова Омельченко О.О. ) для повторного розгляду питання (першого разу він був у відрядженні). Комітет залишив своє рішення без змін.

2 липня 2009 року прес-служба Мін’юсту оприлюднила заяву щодо звинувачень на адресу Міністерства юстиції та його керівників. У заяві вказувалося, що „Міністерство юстиції наголошує на відсутності жодних достовірних і правдивих положень, викладених у вищевказаних постановах”.

Також 2 липня 2009 року в ВР України було зареєстровано „Проект Постанови про відхилення проекту Постанови Верховної Ради України "Про звільнення Оніщука Миколи Васильовича з посади Міністра юстиції України" (ініціатор Мойсик В.Р.).

 

Додатки:

ЗАЯВА ПРЕС-СЛУЖБИ МІН’ЮСТУ ЩОДО ЗВИНУВАЧЕНЬ НА АДРЕСУ МІНІСТЕРСТВА ЮСТИЦІЇ ТА ЙОГО КЕРІВНИКІВ

Протягом червня-липня 2009 року у Верховній Раді України були зареєстровані два ідентичні проекти постанови про звільнення Миколи Оніщука з посади Міністра юстиції України (проект народного депутата Новикова О.В. від 25 червня 2009 року та народного депутата Лук’янової К.Є. від 1 липня 2009 року). Підставою для подання постанов-«близнюків» стали звинувачення щодо начебто невиконання Міністерством юстиції в повному обсязі покладених на нього завдань. А саме, в частині забезпечення державної правової політики, підготовки пропозицій щодо вдосконалення та систематизації законодавства, проведення державної експертизи проектів нормативно-правових актів тощо. Крім цього, на думку авторів постанов, не спостерігається позитивних зрушень у питаннях організації виконання рішень суддів та експертного забезпечення правосуддя.

Щоб зрозуміти необґрунтованість та огульність таких заяв, варто навести лише наступні дані діяльності Міністерства з кінця грудня 2007 року, коли Міністром був призначений Микола Оніщук:

Щодо забезпечення державної правової політики, підготовки пропозицій стосовно вдосконалення та систематизації законодавства

Лише протягом 2008 року Міністерством юстиції було підготовлено та внесено до Кабінету Міністрів України, Секретаріату Президента України 61 законопроект. Це майже вдвічі більше аналогічного показника 2007 року.

За 5 місяців 2009 року Міністерством юстиції уже підготовлено 29 проектів законів. Це майже стільки, скільки було підготовлено за весь 2007 рік.

Зокрема, у травні 2009 року на розгляд Кабінету Міністрів було подано Кодекс господарського судочинства України. Крім того, за участю Національної комісії зі зміцнення демократії та верховенства права розроблено та надіслано у березні на розгляд Уряду проект нового Кримінального процесуального кодексу України.

Щодо проведення державної експертизи проектів нормативно-правових актів

Кількість проектів нормативно-правових актів, що пройшли правову експертизу в Міністерстві юстиції України за 2008 рік складає 5136, що на 8% більше, ніж у 2007 році.

При цьому, майже на 40% зросла кількість актів, яким відмовляється у реєстрації та які відправляються Мін‘юстом на доопрацювання.

Крім того, протягом 2008 року Мін‘юстом було проведено експертизу 163 проектів законів, які були ухвалені Верховною Радою, проти 127 проектів у 2007 році.

За перший квартал 2009 року кількість експертиз проектів законів вже склала 103, що майже відповідає показникам усього 2007 року.

Щодо питань організації виконання рішень суддів

Протягом 2008 року органами державної виконавчої служби було завершено понад 5 млн. виконавчих документів. Це на 13 відсотків більше, ніж у 2007 році. При цьому, до державного бюджету було акумульовано на 500 млн. гривень більше, ніж у 2007 році.

Суттєво на краще змінилася і ситуація з перерахуванням до Державного бюджету виконавчого збору. Так, за 2008 рік стягнуто 50 172 858 грн. виконавчого збору, що на 10 млн. грн. більше, ніж у 2007 році.

Станом на 1 червня 2009 року, тобто за 5 місяців, стягнення виконавчого збору склало 54 382 567 грн. Цей показник вже перевищує річну норму 2008 року.

Варто також наголосити, що за ініціативи Міністерства юстиції підготовлено систему заходів, у тому числі ряд законопроектів, які доктринально змінюють як ідеологію, так і реалізаційні засади виконання судових рішень.

Зокрема, пропонується викласти в новій редакції Закон України «Про виконавче провадження», внести відповідні зміни до Цивільного процесуального, Господарського процесуального, Кримінального, Кримінально-процесуального кодексів, Кодексу адміністративного судочинства, а також до законів України «Про державну виконавчу службу», «Про банки і банківську діяльність» тощо. З метою впровадження конкурентних умов у сфері примусового виконання рішень Мін‘юстом підготовлено та у лютому поточного року подано на розгляд до Кабінету Міністрів проект Закону України «Про присяжних виконавців».

Проект Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення процедури примусового виконання рішень» (р. № 2782 від 17.07.2008) 19 березня 2009 року Верховною Радою України прийнято за основу.

Щодо експертного забезпечення правосуддя

Абсолютно надуманими та некомпетентними виглядають твердження про те, що не спостерігається позитивних зрушень у наболілих питаннях експертного забезпечення правосуддя.

Протягом 2008 року судово-експертними установами Міністерства юстиції виконано 111 104 експертизи, що на 18% більше, ніж у 2007 році.

Серед них і експертизи, які стосувались резонансних подій. Зокрема, за фактом вибуху природного газу в житловому будинку в м. Львові; за фактом вибухів на шахті ім. Засядька; за фактом пожежі на складах боєприпасів на території військової частин А0829 тощо.

У 2009 році експертними установами Міністерства юстиції проводяться наукові роботи з розробки 69 нових експертних методик. Це більш ніж вдвічі перевищує кількість методик, що були розроблені у 2007 році.

Головним імперативом у діяльності Міністерства залишається робота, спрямована на реалізацію та захист конституційних прав громадян, виконання інших публічно-правових функцій.

Цьому, зокрема, підпорядкована, робота щодо покращення доступу громадян до нотаріальних послуг. Верховна Рада підтримала законодавчі ініціативи Міністерства юстиції щодо зрівняння у повноваження державних та приватних нотаріусів. У результаті, право на оформлення спадкових справ отримали більше 3,5 приватних нотаріусів, що має суттєво розвантажити державні нотаріальні контори.

Формується система безоплатної правової допомоги – відповідний законопроект, розроблений Міністерством юстиції, ухвалено Верховною Радою у першому читанні.

Створений та почав функціонувати Державний реєстр актів цивільного стану громадян. Відкрито вільний доступ (для сторін виконавчого провадження) до Єдиного реєстру виконавчих проваджень. Запущено в експлуатацію Державний реєстр друкованих засобів масової інформації та інформаційних агентств. Запроваджено в робочу експлуатацію веб-сайт про прилюдні торги з реалізації арештованого майна. Створено та відкрито до загального доступу Єдиний реєстр громадських формувань. Перелік можна продовжувати.

У зв’язку з цим, Міністерство юстиції наголошує на відсутності жодних достовірних і правдивих положень, викладених у вищевказаних постановах. Природу таких заяв та ініціатив Міністерство вбачає в бажанні політичної відставки Міністра юстиції України та отриманні контролю з боку певних політичних сил над Міністерством юстиції напередодні президентських виборів.

Прес-служба Міністерства юстиції України

 

 

Проект і документи Новикова О. В. про звільнення Миколи Оніщука з посади.

 

 

НАРОДНИЙ  ДЕПУТАТ  УКРАЇНИ

 

    “__”  ____________ 2009 р.                                                         

 

 

 

ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ

 

 

 

Відповідно до статті 93 Конституції України в порядку законодавчої ініціативи вношу на розгляд Верховної Ради України проект Постанови Верховної Ради України “Про звільнення Оніщука Миколи Васильовича з посади Міністра юстиції України”.

 

Представляти проект Постанови під час його розгляду на пленарному засіданні Верховної Ради України буду  особисто.

 

Додатки:

 

1.              Проект Постанови на 1 арк.

2.              Пояснювальна записка на 2 арк.

3.              Електронні копії зазначених документів.

 

 

 

Народний депутат України                                                  Новіков О.В.

 

 

 

 

 

 

 

Проект вноситься

народним депутатом України

Новіковим О.В.

 

 

 

 

 

 

П О С Т А Н О В А

ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ

 

Про звільнення Оніщука Миколи Васильовича з посади

Міністра юстиції України

 

 

Відповідно до пункту 12 частини першої статті 85 Конституції України Верховна Рада України  п о с т а н о в л я є:

 

1. Звільнити Оніщука Миколу Васильовича з посади Міністра юстиції України.

 

2. Ця постанова набирає чинності з моменту її прийняття.

 

 

Голова Верховної Ради України

 

 

 

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

до проекту Постанови Верховної Ради України

«Про звільнення Оніщука Миколи Васильовича

з посади Міністра юстиції України»

 

1. Обґрунтування необхідності прийняття акта.

Останнім часом Міністерство юстиції України не виконує в повному обсязі покладені на нього завдання, зокрема, в частині забезпечення державної правової політики, підготовки пропозицій щодо вдосконалення та систематизації законодавства, проведення державної експертизи проектів нормативно - правових актів тощо.

Крім того, не спостерігається позитивних зрушень в наболілих питаннях організації виконання рішень судів, експертного забезпечення правосуддя.

Слід визнати, що повноцінна реалізація Міністерством юстиції України покладених на нього завдань є неможливою у зв’язку із надмірною політизацією діяльності Міністра юстиції України, виконання ним політичних замовлень в рамках програми дискредитації діяльності Кабінету Міністрів України.

Забезпечення ефективної роботи Міністерства юстиції України по виконанню покладених на нього завдань вимагає звільнення Міністра юстиції України та призначення на цю посаду високопрофесійного спеціаліста, здатного налагодити співпрацю з Кабінетом Міністрів України, міністерствами та відомствами незалежно від політичної кон’юнктури та сторонніх політичних впливів.

 

2. Мета і завдання прийняття проекту Постанови.

Проект Постанови розроблено з метою реалізації контрольної функції Верховної Ради України, створення передумов для забезпечення реалізації державної правової політики, підвищення ефективності роботи Міністерства юстиції України та Кабінету Міністрів України як цілісного колективного органу виконавчої влади.

 

3. Загальна характеристика і основні положення проекту.

Проектом Постанови пропонується звільнити Оніщука Миколу Васильовича з посади Міністра юстиції України.

 

4. Фінансово-економічне обґрунтування.

Реалізація даного проекту Постанови не потребує додаткових витрат з Державного бюджету України.

 

5. Стан нормативно-правової бази.

Зазначене питання регулюється Конституцією України, Законом України «Про Кабінет Міністрів України», Регламентом Верховної Ради України.

Реалізація положень зазначеного проекту Постанови після її прийняття не потребує внесення змін до інших правових актів.

 

6. Прогноз соціально-економічних та інших наслідків.

Прийняття проекту Постанови забезпечить додаткові можливості для підвищення ефективності роботи Міністерства юстиції України і, як наслідок, підвищить ефективність роботи Кабінету Міністрів України як вищого органу у системі органів виконавчої влади, створить додаткові умови та можливості для спрямування та координації Кабінетом Міністрів України роботи Міністерства юстиції України, інших міністерств та відомств.

 

 

Народний депутат України                                                             О.В.Новіков

 

 

 





 

Статистика

Rambler's Top100

Створено в
студії

~~ <*))>< ~ fishdesign