Перша сторінка
Мапа сайту
Зворотній зв'язок
Персональний сайт Славіка Бігуна
Людяність і оптимізм, професіоналізм і довершеність

ЮрХіт

ЮрПодія. Доповідь Омбудсмена: "до категорії бідних в Україні треба віднести понад 70 відсотків населення"

24.06.2009

Тема: Щорічну доповідь про стан додержання та захисту прав і свобод людини і громадянина в Україні

Стенограма доповіді:

ЗАСІДАННЯ П’ЯТДЕСЯТ П’ЯТЕ, Сесійний зал Верховної Ради України, 24 червня 2009 року, 10:00 година.

Джерело: Сайт ВР України, сторінка www.rada.gov.ua/zakon/new/STENOGR/24060904_55.htm

ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні народні депутати, продовжуємо роботу.

Відповідно до Закону України „Про Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини” протягом першого кварталу кожного року  Уповноважений представляє Верховній Раді України Щорічну доповідь про стан додержання та захисту прав і свобод людини і громадянина в Україні органами державної влади, органами місцевого самоврядування, об`єднаннями громадян, підприємствами, установами, організаціями, незалежно від форми власності та  їх посадовими  і службовими особами, які порушували своїми діями або  бездіяльністю права і свободи  людини і громадянина та про виявлені недоліки в законодавстві щодо  захисту прав і свобод людини і громадянина. Тому сьогодні відповідно до Закону  „Про Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини” і згідно з частиною 17 статті 85 Конституції України, за якою до повноважень Верховної Ради України  належить заслуховування  Щорічної доповідь Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини про стан дотримання та захисту прав і свобод людини і громадянина, ми з вами повинні заслухати доповідь Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини Карпачової Ніни Іванівни.

Пропонується такий регламент. Для виступу з доповіддю  Уповноваженого з прав людини надати до  30 хвилин і запитання народних депутатів і відповіді на запитання народних депутатів – 15 хвилин. Після того прийняття відповідної Постанови Верховної Ради України, що також вимагається нам перед…від Верховної Ради України.

Немає заперечень? А які можуть бути заперечення? На що? 45 хвилин на розгляд питання.

 Шановні колеги, я запрошую для виступу з доповіддю Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини Карпачову Ніну Іванівну. 

КАРПАЧОВА Н.І.

Шановний Голово, шановні народні депутати, урядовці і представники дипломатичного корпусу, судової гілки влади і ЗМІ, дорогі співвітчизники! 10 грудня 2008 року у день 60-річчя Загальної декларації з прав людини у цій залі мною була представлена спеціальна доповідь Уповноваженого: „Стан дотримання Україною міжнародних стандартів в галузі прав і свобод людини”.

 

Сьогодні вашій увазі представляється Щорічна доповідь Уповноваженого про стан дотримання та захист прав і свобод людини в Україні. Народним депутатам України роздано її повний текст, складений за результатами комплексного дослідження стану дотримання конституційних прав і свобод відповідно до Конституції і закону України.

 

Основою такого моніторингу, який представлений у цій Щорічній доповіді, є, передусім, звернення до Уповноваженого наших співвітчизників, а також іноземців – осіб без громадянства. Усього з початку діяльності Уповноваженого з прав людини як органу конституційного парламентського контролю звернулось вже понад 950 тисяч осіб. У кожному другому зверненні йдеться про порушення громадянських прав (можна подивитися на екран), насамперед, про судову тяганину, право на судовий захист, про неналежне виконання судових рішень та умови тримання заарештованих. Кожне третє звернення стосується порушення соціально-економічних прав громадян, зокрема права на соціальний захист, охорону здоров’я, медичну допомогу, право на житло та землю. У понад 13 відсотків звернень йдеться про порушення особистих прав, зокрема і застосування тортур. Кожне десяте звернення – колективне, під яким стоять десятки і сотні підписів наших громадян. Так, під зверненням мешканців з Бахчисарайського району Автономної Республіки Крим про порушення їх права на землю підписалося 1580 осіб. З міста Сніжне Донецької області з приводу закриття трьох шкіл під зверненням поставили свої підписи 530 школярів і 620 батьків, а 230 працівників української та обласної алергологічних лікарень з міста Солотвина (Закарпаття) просили сприяти у відновленні роботи підземних відділень цих медичних установ. Шістдесят мешканців села Залуччя Коломийського району Івано-Франківської області звернулися до Уповноваженого з приводу незадовільної роботи органів влади і місцевого самоврядування у подоланні наслідків повинні 2008 року.

 

На підставі результатів моніторингу змушена констатувати про наявність ознак загальнодержавної кризи в галузі забезпечення прав і свобод людини. До того ж глобальна фінансово-економічна криза ще більше загострила існуючу ситуацію і звела нанівець усі сподівання на соціальну справедливість. Різко зросла нерівність між бідними і багатими як у середині нашої країни, так і в міжнародному масштабі. Світ чітко розділився на, так званий, золотий мільярд багатих країн та решту країн, у яких за межею бідності проживає понад 5 мільярдів людей. У цьому розподілі Україна опинилася серед країн периферійного капіталізму. Підтвердженням цього є те, що останнім часом люди частіше повідомляють Уповноваженого про зниження рівня їх життя в умовах системної політико-правової та соціально-економічної кризи, неможливість розв’язання життєво-важливих проблем, окрім того, і через бюрократичне ставлення посадових та службових осіб. Ви бачите зараз на екрані, що найбільше скарг надходить на дії і бездіяльність судів, органів Міністерства внутрішніх справ, прокуратури, державних адміністрацій та місцевого самоврядування.

 

Шановні народні депутати, найгіршою формою порушення прав людини є бідність. На моє переконання, саме бідність є брутальним порушенням прав людини. І через неї унеможливлюється реалізація інших прав і свобод людини. На екрані зараз ви побачите динаміку колосального  розриву між зростанням загальних доходів усього населення за останні 8 років, тобто бідних  і багатих разом та незмінності кількості бідних громадян України.

 

За висновками експертів, зокрема інституту демографії і соціальних досліджень України у  2008 році 27 відсотків населення країни перебувало у стані бідності. Споміж якого близько половини у стані крайньої бідності. Зросла бідність у багатодітних сім’ях, у родинах безробітних, людей похилого віку та у сільської місцевості. А якщо застосувати критерії бідності, які встановлені  Світовим банком для  країн Західної Європи, то до  категорії бідних в Україні треба віднести понад 70 відсотків її населення, і це підтверджують соціологічні дослідження.

 

В Україні, де існує розвинута промисловість, сільське господарство, де є високий рівень освіченості населення, в основі проблеми бідності насамперед лежать, брутальне порушення прав більшості населення, членів українського суспільства на доступ до ресурсів і до національного багатства.  Це цілком підтверджує думку Генерального секретаря ООН пана Гі Муна про те, що ми побачили залежність чітку таких явищ, як бідність, низький рівень розвитку та дискримінація людини.

 

Попри вжиті заходи ситуація з подоланням бідності в Україні свідчить, що  передбачена цілями розвитку тисячоліття ООН для України завдання номер один – це було визначено цілями тисячоліття, саме зменшення до 2015 року наполовину рівня злиденності та на третину кількості бідного населення, на жаль, не буде виконано.

 

Лише за один рік кількість найманих працівників зменшилась  більше як на 710 тисяч, майже мільйон наших громадян перебувають на обліку у  службі зайнятості, як безробітні.

 

А мільйон 700 тисяч вимушені працювати в режимі не повної зайнятості. На кожне  робоче місце сьогодні в Україні претендує  9 безробітних. А у таких областях, як Хмельницька, Черкаська, Івано-Франківська на одне вільне робоче місце претендують від 40 до 50 осіб. Адже п’ять мільйонів обіцяних робочих місць на жаль, в Україні так і не були створені.

 

Шановні народні депутати! Люди реально відчувають, що їхня  зарплата не відповідає  стрімкому зростанню споживчих цін.

 

За останніми даними середня заробітна плата   за рік зросла лише на 6 відсотків порівняно з попереднім роком, а споживчі ціни сягнули майже...  підвищились на 15 відсотків. Ще більше зросли за рік ціни на хліб, макаронні вироби, молоко, рибу, масло, цукор і транспорт, а плата за медичні послуги (будь ласка, на екрані це зазначено) зросла на третину. Квартирна плата підвищилася на 35 відсотків, тарифи  на гарячу воду  і  опалення на 50 відсотків.

 

А розмова про те, що йде уповільнення зростанні цін за останні  місяці, можу зазначити, що це незначне уповільнення реально є наслідком різкого падіння купівельної спроможності населення України. Це свідчить про зменшення розміру реальних заробітних плат, насамперед працюючого  населення.

 

Водночас, я не можу не зазначити, що борги  заробітної плати, як уряд і не вживає заходів,  на превеликий жаль, порівняно навіть з минулим роком зросли більше,  як удвічі. На екрані зараз ви бачите динаміку зростання цих боргів. З 722 мільйонів в минулому році  до 1 мільярда 405 мільйонів у травні  поточного  року.

 

Останніми роками в країні розгорнулася так звана земельна реформа,  а фактично справжня битва за перерозподіл головного багатства українського народу - землі. Результатом цих реформ на жаль став не розвиток українського села, а  його руйнування, руйнування  його основ.

 

Відбуваються зміни цільового призначення сільськогосподарської землі, заміна виробництва продуктів харчування для людей вирощуванням  сировини для біопалива – рапсу - для машин.

 

Уже понад 11 мільйонів гектарів орних земель, а це третина всієї ріллі, виключено із сівообороту, а тому  посилюється міграція з села. Близько 25 відсотків сільських поселень віднесені до категорії деградуючих. Вимирання  сільського населення відбувається утричі швидше, ніж це було у 1990 році.

 

Водночас моніторинг Уповноваженого свідчить, що  тривале брутальне та масове порушення право власності на землю органами влади та місцевого самоврядування відбуваються не тільки на селі, грабіжницький перерозподіл землі дедалі частіше супроводжується травмуванням і навіть загибеллю людей.

 

У червні 2006 року країну сколихнула трагічна загибель 40-річної матері-одиначки з міста Алушти (Автономна Республіка Крим) Наталії Кобелевої. Для відібрання у цієї людини та у її неповнолітній дитини єдиного джерела існування – 4 соток, я це підкреслюю, 4 соток землі на догоду бізнесової структури „Алустон” була запущена і використана на повну потужність уся місцева владна машина від суду і прокуратури до міської ради. За три роки боротьби омбудсмена у судах і органах прокуратури засвідчили, що коли судова система і бізнес зрощуються тоді честь, совість, справедливість і закон перестають діяти.

 

Уявіть собі, омбудсмен, прокуратура, Держземінспекція Автономної Республіки Крим і зрештою, зрозумівши я це, Алуштинська міська рада надали в суді беззаперечні докази незаконного захоплення у людей по 4 сотки землі бізнесовою структурою, а Господарський суд автономної Республіки Крим судді Чимаченко, Ковтун кажуть: „Ні, не повернемо цю землю”.

 

У результаті на цій землі будуються елітні апартаменти біля моря, а елітний комплекс „Європа” і є начебто цим футбольним полем для дитячого спортивного клубу, який отримала ця фірма „Алустон-98” під маркою громадської організації. Подивіться зараз на екран. Земля 1 гектар, найцінніша земля південного узбережжя виділялася начебто під стадіон, ми бачимо, яка перспектива дитячого стадіону і жертви, за які було заплачено життям людини. І лише тільки вчора, зрештою, суд прийняв справедливе рішення у цій справі, яким визнав рішення міської ради та договір оренди земельної ділянки в 1 гектар не дійсним.

 

Сподіваюсь, що найближчим часом ця земля Алуштинською міською радою буде повернута тим людям, у яких вона була відібрана, в тому числі і сину загиблої  Наталії Кобелевої,  яка заплатила за свої чотири сотки землі своїм власним життям.

 

Я звертаю вашу увагу, шановні депутати,  на цей приклад, тому що це  прецедентне рішення і вперше постановлено в Україні.

 

Вищому господарському та Севастопольському апеляційному господарським судам зрештою  вистачило мужності зупинити незаконне не цільове використання землі комерційною структурою, дії якої реально спрямовує один суддів Алуштинського міського суду, що має двох своїх покровителів у Верховну Суді України.  Я про це говорила на з’їзді  суддів України.

 

Шановні народні депутати, вже спочатку кризи люди масово зіткнулися з проблемами вільного володіння своїми заробленими грошима. Комерційними банками порушуються права громадян на своєчасне одержання перерахований заробітної плати і пенсій, що було  особливо на першому етапі,  на користування депозитними вкладами і в односторонньому порядку збільшуються нарахування як за валютними, так і за гривневими кредитами.  Восени минулого року я зверталась з відповідними поданнями з цього питання до Президента України тричі, і в тому числі  на спеціальній особистій зустрічі до голови Національного банку. Пересічні громадяни країни, на відміну від банкірів, не відчули реальних результатів від багатомільярдних кредитів, ресурсів  Міжнародного валютного фонду, спрямованих в Україну.

 

В цій доповіді, яку я вам сьогодні представила, ви реально знайдете  конкретний аналіз і моніторинг таким проблемам порушення прав: на безоплатну медичну допомогу, на зростання звернень з питань порушення прав пацієнтів, і це сьогодні стає майже трагічним. Адже постійно до мене звертаються наші громадяни про те, що  або втратили дружину, або дитину через те, що лікарі, на превеликий жаль, працюють не на тому кваліфікованому рівні, як цього вимагає ситуація.

 

Я  переконана, що кожна така справа потребує об’єктивного розгляду, приведення додаткових перевірок, застосування засобів прокурорського реагування і  надання реальної допомоги постраждалим.

 

Шановні народні депутати,  вкотре з цієї трибуни я хочу звернутися до вас від імені одного мільйона трьохсот тисяч родин, які стоять у черзі на отримання житла. Якщо такими темпами ми будемо вирішувати житлову проблему, то для більшості наших громадян просто не вистачить навіть самого людського життя. Закон про житловий фонд соціального призначення, прийнятий ще в 2006 році, поки що так і не запрацював. Адже жодної копійки на будівництво саме соціального житла найбільш знедоленим поки що так і не було виділено. І особлива проблема житлова. Це захист житлових прав мешканців гуртожитків. Не одноразово я зверталася з поданням до Президента, Прем’єр-міністра, Голови Верховної Ради України з цього питання.

 

За даними Фонду держмайна, в Україні майже 2 тисячі гуртожитків протиправно були включені до статутних фондів підприємств і організацій з півтора мільйонами людей, яких фактично перетворили на кріпаків. Ми зобов’язані з вами разом допомогти цим людям. Адже серед них більшість ветерани праці, одинокі матері, сім’ї з малолітніми дітьми та інваліди. Так вже 8, 7 років точиться боротьба за відновлення порушеного права на житло 80 сімей гуртожитку заводу „Луганські акумулятори”, троє мешканців гуртожитку за цей час, на жаль, вже померли. Драматичною є ситуація з правами мешканців гуртожитків у містах Києві, Львові, Дніпропетровську, Херсоні, Луцьку, Броварах та в десятках інших міст України. Не розв’язав цього питання і закон, який ви, шановні депутати, прийняли, про забезпечення реалізації житлових прав мешканців гуртожитків. Це було в минулому році. В чому проблема? Чотирнадцята стаття цього закону, записано в цій статті, що власники гуртожитків можуть передавати їх у комунальну власність, але не зобов’язані. І з цієї трибуни тому прошу народних депутатів вирішити, зрештою, це наболіле питання.

 

Шановні народні обранці! Перманентна соціальна економічна криза, масова бідність породжують масові міграційні потоки як у середині країни, так і за її межами. 5-7 мільйонів за кордоном, включаючи сезонну міграцію. З огляду на це, вже 7 рік поспіль наголошую на нагальній необхідності прийняття основ, основних засад державної міграційної політики України та створення потужної державної міграційної служби як цивільного самостійного органу  державної влади зі спеціальним статусом. Одне з найгостріших питань, яке останнім часом  доводиться вирішувати і Уповноваженому – це захист права на життя українських моряків, які потрапляють у піратський полон.

 

Лише протягом останніх 10 місяців були захоплені сомалійськими піратами понад 60 українських моряків, судно „……..”, „ Фаїна”, „…………”, „……….”, „……..”, „……..”, „……..” та інші. Тільки вчора вночі було, зрештою, звільнено  українських моряків  „………… марафон”, проте, на жаль,  один з них – батько трьох дітей загинув під час захоплення судна піратами.  Я ще раз висловлюю співчуття родині  загиблого моряка.

 

А 27 українським моряків і зараз в ці хвилини продовжують перебувати  у піратському полоні у жахливих умовах не тільки  60-градусного пекла, а під постійною загрозою свого життя. Люди, які працевлаштовуються на судна  через посередницькі крюїнгові структури, фактично виявляються беззахисними у випадку піратства. Тому ще влітку 2008 року під час боротьби за врятування екіпажу судна „ …”  разом з народним депутатом України шановним Ігорем Шаровим ми звернулися спільно до Президента України Віктора Ющенка щодо заснування координуючого органу  виконавчої влади щодо протидії загрозам піратства. І потрібно було, щоб пройшло ще півроку і ще декілька захоплень десятків українських,  поки, зрештою,  було створено при Кабінеті Міністрів   такий орган.

 

Для забезпечення безпеки моряків у  Аденській затоці  та інших небезпечних акваторіях потрібні передусім скоординовані дії, як судновласників, так і  вантажовідправників, але під контролем держави, яка за Конституцією відповідальна за своїх громадян, де б вони не знаходились. Цього не було зроблено у випадку з судном „Фаїна”, екіпаж якої  став заручником не лише піратів, але і спеціального вантажу на борту.

 

Для  омбудсмана  життя  людей важливіший  за будь-який вантаж. І тому першочерговим  завданням  вважала  недопущення  силового варіанту. Для цього  доводилось провести переговори в Кенії на вищому рівні з Прем`єр-міністром, Головою парламенту, міністром оборони, начальником Генерального штабу, а також послами в Сомалі, Сполучених Штатів, Росії. Хочу також висловити просто свою щиру вдячність народним депутатам України: Миколі Катеринчуку, Валерію Коновалюку і знову-таки шановному Ігорю Шарову, які весь цей час активно підтримували дії Уповноваженого з прав людини. (О п л е с к и)

 

Крім того, шановні народні обранці, без подолання тотальної бідності на африканському континенті, і в тому числі в Сомалі, подолати піратство просто неможливо. Мій досвід щодо врятування екіпажів суден з українськими моряками свідчить, що тільки силовими методами розв'язати цю проблему неможливо. Потрібні скоординовані дії усього міжнародного співтовариства щодо вирішення цих глобальних проблем. І Україна як країна, яка має майже сто тисяч моряків, має ініціювати такі дії та брати в них активну участь.

 

Шановні народні обранці, мабуть, в жодному питанні немає такого відчаю у зверненнях громадян, як від неможливості довести своє право в суді. Наявність серйозних проблем у національній судовій системі підтверджує і Європейський суд з прав людини, який ухвалив вже 500 рішень, по суті, за заявами проти України. У майже 90 відсотків випадків констатовано порушення статті шостої Європейської конвенції з прав людини та основоположних свобод щодо права на справедливий судовий розгляд. Протягом дев'яти років на виконання рішень Євросуду з Державного бюджету сплачено вже майже 45 млн. гривень. А це ж гроші українських платників податків.

 

На моє переконання, потрібне комплексне, системне реформування судової системи. Необхідно внести зміни до Конституції України щодо обрання суддів зрештою народом України на конкретний термін. І прийняти новий Кримінально-процесуальний кодекс, а також закон про безоплатну правову допомогу, який ухвалений вже в першому читанні Верховної Ради. Крім того, прийняти нову редакцію закону про адвокатуру, а на виконання Рекомендацій Комітету Міністрів ради Європи прийняти закон про медіацію, тобто примирення, який би врегулював досудове вирішення спорів і, кінець кінців, запровадити ювенальні суди в першу чергу  для захисту прав дитини.

 

Шановні народні депутати! В Україні виконується лише 35 відсотків судових рішень, що є брутальним порушенням права людини на справедливий суд. Навіть отримавши рішення суду, люди змушені роками  поневірятися коридорами державної виконавчої служби в надії на його виконання. Ситуація з відсутністю коштів в бюджеті не сприймається Європейським судом з прав людини, який вже постановив низку  рішень проти України, зокрема у справах „Войтенко проти України”, „Коваль та Пацюра проти України” та інші. Суд зазначив, що відсутніх коштів у держави не може виправдовувати  невиконання рішень суду.

 

Шановні народні обранці! Боротьба з застосуванням недозволених методів ведення слідства, зокрема тортур, є одним з пріоритетів діяльності Уповноваженого Верховної Ради з прав людини. Якщо у 2007 році з приводу катувань, жорстокого та нелюдського поводження чи покарання до мене надійшло 1428 звернень, то у цьому році – 1922, тобто на третину більше. Як правило, правоохоронці б`ють людей для визнання ними вини підвищення показника розкриття злочинів, а то і з метою отримання просто хабара. У 70 випадків… відсотків це відбувається  у службових кабінетах. Катування мають місце, на    жаль, в усіх регіонах України, про що свідчать і результати впровадження Уповноваженого, інформації прокурорів областей, правозахисників і окремі вироки судів. Це підтверджується і даними закладів охорони  здоров`я. Протягом 2006 року до лікарень з приводу побиття в міліції  звернулося майже 1800 осіб, у 7-му і 8-му роках – по дві тисячі.

 

На жаль, знущання над людьми набуває дуже жорстких форм і призводить до  загибелі затриманих. Так, у 2008 році працівниками міліції у Шевченківському рай управлінні міста Києва вбито 32-річного Тимура Фєдаса, у місті Сокаль Львівської області вбито 52-річного  Романа Стасюка, батька двох дітей, у місті Прилуки Чернігівської області (справа широко вже відома) за три години правоохоронці закатували на смерть 39-річного підприємця   Сергія Кунцевського, ви зараз бачите це на екрані. Майже два роки знадобилось впровадження уповноваженого у справі щодо захисту прав родини, закатованого до смерті працівниками Надвірнянського райвідділу міліції на Івано-Франківщині батька трьох дітей – Петра Худака. У квітні цього року суд нарешті постановив вирок, яким катів засуджено до реальних строків покарання. Начальника карного розшуку до 9 років, а його підлеглих, опор-уповноважених до 8 років позбавлення волі. Зазначене рішення Хороденьківського районного суду Івано-Франківської області можна вважати справжнім судовим проривом у справі захисту прав осіб потерпілих від катувань. Вважаю, що всі судді України мають змінити зрештою своє ставлення до розгляду цих суспільно небезпечних злочинів і підходити до винесення по них рішень з усією суворістю закону.

 

Як свідчать результати системного моніторингу стану додержання прав людини у місцях позбавлення волі шляхом візитів без попередження, уповноваженим та фахівцями секретаріату відпрацьовано загалом, тільки замислитися, понад два роки. Органи міліції все рівно продовжують утримувати ув’язнених в умовах, що принижують людську гідність і за які за міжнародними стандартами, які вважаються одним із видів катувань. Я могла б сьогодні вам назвати і Крим, і Севастополь, і Волинь, і Дніпропетровськ, і Кіровоградську область. І остання перевірка в Київській області встановила, що Міністерства Внутрішніх справ України не було зроблено рішучих кроків для того, щоб принаймні вирішити головне питання – доступ до ув’язненої камери, денного світла і свіжого повітря. Навіть від персоналу залежить дозвіл на відкриття квартирки, адже це можна здійснити тільки зовні, люди не можуть самі це зробити.

 

З метою подолання таких негативних явищ, як тортури, Президентом України за поданням уповноваженого з прав людини, було ініційовано підписання і ратифікація факультативного протоколу ООН до конвенції проти тортур, і Україна була тут однією з перших. Але на жаль поки що органами виконавчої влади не створений національний превентивний механізм запобігання катуванням, але перші кроки вже Україна почала робити в цьому напрямку. Завдяки послідовному здійсненню заходів щодо гуманізації каральної політики держави намітилася позитивна тенденція зменшення кількості засуджених у місцях позбавленнях волі - це теж певний позитив - з 2000 року на 77 тисяч осіб, або на третину. Але, якщо ми з вами зважимо на смертність, зробити кореляцію, то цей показник буде трохи нижчий.

 

Сьогодні у місцях позбавлення волі тримається понад 6 тисяч хворих на активну форму туберкульозу, і протягом останніх років 277 з них, на жаль, померло.

 

Подробно в доповіді йдеться про свободу слова в Україні. я думаю, що депутати прочитають це з зацікавленістю. Тут надзвичайно об’єктивний моніторинг. І також йдеться так само про дотримання прав дитини. Хочу сказати, що найближчим часом вам буде представлено ще спеціальну доповідь про стан дотримання прав людини в Україні.

 

Крім того, детально проаналізовано контроль за дотриманням рівних прав і можливостей жінок і чоловіків, а також прояви прямої і непрямої дискримінації жінок в Україні.

 

Крім того, відповідно до законодавства Уповноважений з прав людини є суб’єктом цивільного контролю над військовою організацією та правоохоронними органами держави, тому окремий розділ в усіх практично доповідях призначається саме цій проблемі. Але дуже гостро стоїть проблема, неподолана – це проблема зростання кількості загиблих військовослужбовців внаслідок самогубства. Тільки сьогодні вранці, включивши новини з нашого телеекрану, ми дізналися про те, що надійшло ще одне сумне повідомлення з Рівненщини.

 

Шановні народні депутати , за час існування інституції Уповноваженого до мене звернулось близько 3 тисяч запитів і звернень від народних обранців, у яких порушуються переважно питання захисту прав людини. За кожним таким зверненням народних обранців відкривається провадження і докладаються спільні з вами зусилля для поновлення порушених прав (зараз ви бачите це на екрані).

 

І на завершення. Напередодні Дня Конституції України, більшість статей якої призначено саме правам і свободам людини, я хочу з цієї трибуни привітати народних обранців, всіх присутніх,  всіх співвітчизників, всіх з національним святом. А  справжнє свято, звісно, не буває  без подарунка. А тому дозвольте презентувати вам привезену мною щойно із Національного архіву Швеції першу  писану Конституцію України, Конституцію гетьмана Пилипа Орлика „Про права  і вольності Війська  Запорізького 1710…

 

 

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка.

 

 

 

КАРПАЧОВА Н.І. Конституція Пилипа Орлика, я про це наголошувала ще в  першій Щорічній доповіді Уповноваженого з прав людини, - це документ надзвичайної ваги для усвідомлення витоків української демократії. Зараз  у ці хвилини Президент України, виступаючи в Харкові, звернувся до студентства також, щоб ми знали свою історію, пишалися.

 

Я зазначила ще в першій доповіді, що це перша в світі  писана  демократична Конституція, яка була створена, звертаю вашу увагу, на 65 років раніше, ніж американська конституція, і на 80 років раніше Французької декларації прав людини і громадянина.  Ви прочитаєте все ще в першій доповіді, але  хочу сказати, що  Конституція  ця віддзеркалює багато  демократичних засад, до яких ми тільки з вами починаємо реально повертатися. Вона  віддзеркалює вимоги  козацтва, які висувалися до всіх гетьманів, і ці вимоги головним чином  стосувалися обмеження  компетенції гетьмана, організації влади  за принципом розподілу її на законодавчу, виконавчу і судову, виборність  всіх урядовців і утвердження прав і свобод людини.  І окремо обмежувалися податкові стягнення, встановлювалося непорушне право захисту прав жінок козаків, вдів,  їх дружин, дітей-сиріт, а на гетьмана  покладався обов’язок забезпечувати додержання непорушних громадянських вольностей. 

 

Цей подарунок Верховній Раді України  ви зможете побачити безпосередньо  на виставці, яка сьогодні  представлена з прав людини і розміщена на  третьому поверсі парламенту України. Дякую  вам за увагу.

 

 

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Шановні колеги,  прошу записатися на запитання до Уповноваженого з прав людини. Проводиться запис. Прошу вивести прізвища народних депутатів на табло. 

 

Михайло Папієв.

 

 

 

13:06:04

 

ПАПІЄВ М.М.

 

Шановна Ніно Іванівна, ми вдячні вам за змістовну і об’єктивну доповідь. Ті факти, які ви навели, вони жахають. Ми вдячні послам та дипломатам всього світу, які присутні сьогодні на доповіді ваші, чого не скажеш про український уряд. Ви подивіться, в ложі уряду немає жодного урядовця нашого, яких не цікавлять взагалі ситуація з прав, з правами та свободами громадян України.

 

Але моє питання стосується трудящих мігрантів. Ви ж знаєте, проблема в нас є зараз  із пенсійним забезпеченням трудящих мігрантів, які не встигають заробити право на пенсію в Україні, бо потрібно 25 років для чоловіків і 20 – для жінок і не встигають зараз заробити пенсійні, пенсійний стаж в цій європейській країні або в Росії, або в інших країнах світу відповідно до норм внутрішнього законодавства цих країн.

 

Як ви дивитеся на те, щоб за допомогою дипломатичного корпусу ми все ж таки вирішили солідарно проблему, щоб за частину трудового стажу в Україні платив Пенсійний фонд України...

 

 

 

КАРПАЧОВА Н.І. Зрозуміло. Я би хотіла зазначити, що уряд підтримує сьогоднішнє представлення доповіді, я про це повідомлена, але зараз триває засідання уряду. Всі урядовці зараз присутні там, принаймні члени Кабінету Міністрів, щоб до коректності цього питання. Це перше.

 

По-друге, ви абсолютно правий, шановний пане Михайло, поставили питання щодо пенсійного забезпечення наших трудових мігрантів. 5-7 сім мільйонів – я зазначала цю цифру ще в спеціальній доповіді уповноваженого з прав людини. І коли ми з ними зустрічаємося, то перше найболюче питання – це саме, яким чином повертатися до дому, якщо роки пророблені  за кордоном не будуть враховані в наше пенсійне забезпечення?

 

Я думаю, що ми скористаємося сьогодні нагодою в присутності представників дипломатичного корпусу, послів, консулів, зокрема, низки країн в Україні для того, щоб це питання зрештою ми зрушили. Більшість країн європейської спільноти зараховують пенсійний стаж в інших європейських країнах і це нормальна демократична усталена практика. Адже наші громадяни – українці, які є найбільш освіченими, які є, дійсно…

 

 

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, завершуйте.

 

 

 

КАРПАЧОВА Н.І. … працьовитими, вони сьогодні так само мають право заробити цю пенсію, а потім повертатися додому і для того, щоб далі утримувати і себе і свої родини. Дякую.

 

 

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Володимир Карпук передає право на питання Ярославу Кендзьору, будь ласка, мікрофон Ярослав Кендзьора.

 

 

 

13:08:46

 

КЕНДЗЬОР Я.М.

 

Ярослав Кендзьор, депутатська група „За Україну”.

 

Шановна Ніна Іванівна! Ви дуже добре знаєте кримінальну справу, дуже гучну кримінальну справу по Львову, це лжезамах на директора ринку «Шувар» Романа Федишина. Внаслідок досудового слідства, судового слідства не було знайдено жодного, так би мовити,  доведеного  факту про причетність Володимира Панасенка до організації цього замаху і цього вибуху. Але внаслідок всієї цієї справи Володимир Панасенко засуджений на довічне ув’язнення. І я, розмовляючи із працівниками Львівської прокуратури, ті, які знають цю справу, вони стверджують, що замовником замаху на Федишина є  сам Федишин, але те, що ви сказали, судова гілка і бізнес пов’язані і я уявляю скільки засіяв Федишин суддям, щоб отримати таке судове рішення…

 

 

 

КАРПАЧОВА Н.І. Шановні народі депутати! Шановний пане Ярославе! Я  хочу  сказати, що дійсно я відкрила провадження на звернення дружини і доньки цієї людини, Володимира Панасенка, зустрівся особисто з ним мій представник відвідав цю людину безпосередньо і в слідчому  ізоляторі на Львівщині. Зараз ця людина  перебуває у Вінницькій в’язниці.

 

Можу сказати, що навіть перше наближення, вивчення  цієї надзвичайно гучної, складної справи дає мені сьогодні підстави сказати, що у вироку суду відсутнє обґрунтування вмотивування засудженого до довічного позбавлення волі.

 

Хочу вам засвідчити про те, що в Україні сьогодні кількість засуджених до довічного позбавлення волі становить тисяча 560 осіб. З них єдина ця людина, якій було інкриміновано замах вбивства і необережність, цей випадок відбувся, це ще не доведено, як на мене, Єдиних був засуджений до по життєвого ув’язнення. Як на мене, я бачу тут ознаки.

 

 

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дайте можливість завершити, будь ласка.

 

 

 

КАРПАЧОВА Н.І. Що сьогодні такий термін покарання, як пожиттєво ув’язнення, може бути використане, як зведення рахунків між різними бізнесовими структурами, це буде просто ганьба. І тому питання повернення взагалі до смертної кари з точки зору європейських цінностей і того, що ми проголосили, просто неможливо. Цю справу я тримаю на особистому контролі, думаю, що ми ще повернемось і в цій залі до певних змін по цій справі.

 

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Віктор Терен, фракція „Блоку Юлії Тимошенко”.

 

 

 

13:11:43

 

ТАРАН В.В.

 

Шановна Ніно Іванівно, в Харкові під час відвідувань Віктором Януковичем заводу „ФЕД” раптово помер журналіст Костянтин Сокіл, в ЗМІ було й таке повідомлення щодо журналіста, коли йому стало погано, охорона Януковича не пропустила лікарів швидкої допомоги. Ви стоїте, Ніно Іванівно, в обороні прав людини, в тому числі і права на життя, і тому моє питання до вас, мені видається, цілком слушним. Які були ваші дії для встановлення істини, за яких обставин все-таки загинув журналіст? Тобто чи був ваш представник у Харкові на заводі, чи зустрічався він з рідними, з лікарями, з очевидцями, чи була надана якась допомога родині загиблого? І врешті, чи спонукає ця трагедія ваш інститут до якихось конкретних заходів, до напрацювання якихось механізмів, щоб подібне не повторилось в майбутньому, бо попереду ще не починалась президентська кампанія, хоча лідер Партії регіонів її активно вже проводить? Дякую.

 

 

 

КАРПАЧОВА Н.І. Дякую за запитання. Можу сказати, що виборча кампанія в Україні давно розпочалася. А по-друге, що торкається людини, яка загинула під час зустрічі одного з кандидатів, зокрема, Віктора Федоровича Януковича в Харкові, можу, перше, висловити із свого боку співчуття родині тій людині, яка померла. А по-друге, сказати, що я сьогодні ваш виступ буду вважати як депутатський запит для того, щоб більш ретельно вникнути в цю ситуацію, чи є якісь причини для того, щоб сказати, що є винні особи чи смерть сталася раптово і не було надано належної медичної допомоги.

 

Повірте,  якщо відбуваються випадки пов’язані зі смертю людини і   зверхня  депутатів іде до омбуцмена,  обов’язково по кожному  з них відкривається  провадження і я беру таку справу на особистий контроль.  Дякую!

 

 

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Володимир Бондаренко фракція "Блоку Юлії Тимошенко".

 

 

 

13:13:43

 

БОНДАРЕНКО В.Д.

 

Яворівському.

 

 

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Володимир   Яворівський мікрофон,  будь ласка.

 

 

 

13:13:49

 

ЯВОРІВСЬКИЙ В.О.

 

Шановна пані Ніно! Перше. Безмежно вдячний вам за Пилипа Орлика і за Конституцію. Я намагаюся багато років публічно доводити цю унікальність цієї Конституції.

 

Друге. Хочу відзначити, що хоч ви були обрані зусиллями одного політичного сегменту, який присутній зараз в парламенті, але ви дуже вигідно політично дистанціюєтеся від усіх, це дуже позитивно для омбуцмена.

 

Конкретне запитання. Є одна з найболючіших тем в Україні – це люди які залишилися жити в гуртожитках.  Ми прийняли Закон  про право приватизувати їх, але скажімо на моєму виборчому окрузі, це Кіровоградщина, це в Кіровограді, в Олександрії, по всій Україні, це   сотні тисяч нещасних людей, яким сьогодні чиновники чинять опір для того, щоб вони, які залишилися у цих 5-10 метрових кімнатинках  тісних, щоб їх бодай приватизувати.

 

Чим ви можете  допомогти мені, як народному депутату, який цим займається.

 

 

 

КАРПАЧОВА Н.І. Дякую за це запитання!

 

По-перше хочу сказати, що в Шведському архіві мені вдалося, як юристу, встановити  що той писаний текст латиницею Пилипом Орликом зроблений власноруч, вдалося згадати навіть   криміналістику, за що  були мені вдячні фахівці Шведського  національного  архіву. Мені надали декілька  документів самого Пилипа Орлика і я могла їх порівняти. Це по-перше.

 

По-друге.  Що торкається наболілого питання. Я зараз  якраз у своєму виступі звертала вашу увагу на те, що зміни які ви прийняли за моїм поданням і за вашими ініціативами у відповідний Закон про гуртожитки  має бути внесена ще одна зміна, гуртожитки мають передаватися в фонд комунальної власності обов’язково і тоді людина може їх приватизувати ті кімнатки бодай маленькі, щоб не залишитися край неба.

 

Тому я прошу вас, щоб ви повернулися до  зміни до цього Закону стаття 13, внесли цю маленьку зміну і  повірте, ви покращите життя  мільйона трьохсот тисяч наших знедолених громадян, які мешкають в гуртожитках. Дякую.

 

 

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Андрій Шкіль, фракція "Блоку Юлії Тимошенко".

 

 

 

13:16:02

 

ШКІЛЬ А.В.

 

Дякую. Шановна Ніна Іванівна, я, звичайно, також з приємністю послухав ваш звіт. Я вважаю, що він був максимально об’ємним і ви торкнулися тих проблем, які мають зараз позбавлені волі і тимчасового позбавлення волі, маються на увазі ті люди, які перебувають у слідчих ізоляторах. І я хотів би на прикладі Київського слідчого ізолятора. Все ж таки, я думаю, ви бували там не раз і знаєте в яких жахливих умовах там утримуються невинні люди, тобто вина цих людей недоведена судом, тому вони в будь-який момент можуть бути визнані невинними у тих справах, в яких вони проходять як обвинувачені.

 

Тому, я вважаю, що тут би треба було, можливо, цілу інституцію з цього приводу утворити, ми мусимо в належних умовах утримувати людей, права котрих попираються хоча б тим, що вони там перебувають, ну я не хочу називати, висловлювати не парламентські вислови, але в нелюдських умовах. Що з цього приводу ви скажете? Дякую. 

 

 

 

КАРПАЧОВА Н.І. Дякую, пане Андрію, за це запитання. Я знаю і бувала, коли вам доводилося на абсолютно безпідставних засадах перебувати в одному із слідчих ізоляторів, (ізоляторів, до речі, в той час Служби безпеки України), який, на превеликий жаль, попри те, що Україна відзвітувалася перед Радою Європи ще в 2003 році досі існує.

 

Ми говорили про те, що в Європі в деяких країнах були знайдені таємні в’язниці, але і в Україні, як мені довелось дізнатися, під час відвідання бувшого ізолятора виявилось, що він сьогодні, на превеликий жаль, діє.

 

І тому, що торкається ізолятора СБУ, в першу чергу, я хочу засвідчити, що уряд абсолютно справедливо скасував розпорядження Голови Служби безпеки шановного пана Володимира Наливайченко щодо відновлення роботи цього ізолятора через створення на його базі ізолятора тимчасового тримання.

 

За Законом про попереднє ув’язнення ці ізолятори можуть знаходитися…

 

 

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, дайте завершити.

 

 

 

КАРПАЧОВА Н.І. Тільки в структурі Міністерства внутрішніх справ. Це стандарт. Тому на сьогоднішній день Президент вніс подання до Конституційного Суду про скасування постанови уряду на скасування розпорядження. Я виступала на засіданні на підтримку дій уряду для того, щоби цей ізолятор не був поновлений.

 

Що торкається СІЗО на  Лук’янівці, присутній тут пан Кощинець Василь Васильович, він знає, що ми постійно контролюємо там умови, але проблема в тому, що на сьогоднішній день суди зловживають правом на арешт. Третина знаходиться людей, яка взагалі не повинна знаходитися, ані в ізоляторах тримання ув’язнених в системі Міністерства внутрішніх справ, ані в слідчому ізоляторі на Лук’янівці. Дякую.

 

 

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Дякую. Народний депутат Тедеєв передає право на постановку питання  колезі Лук’янову, будь ласка, мікрофон.

 

 

 

13:19:15

 

ЛУК’ЯНОВ В.В.

 

Хотілося задати запитання стосовно інциденту в Кіровоградській області, коли наш колега народний депутат від „Блоку Юлії Тимошенко” разом з прокурором району і головою міліції по-звірячому на полюванні вбили людину. Вони гналися  - за розповіддю місцевих жителів – вони гналися за цією людиною, вдарили її машиною, зламали ноги, після того стріляли в неї, зламали ребра, зламали ключицю. На слідчі дії людину привезли без одягу. Це каже про те, що слідчі дії відбувались упереджено, приховуючи реальні докази цього  вбивства.

 

У мене прохання до вас, візьміть на контроль захист померлого, на конституційні права в цій державі. Зверніться до Президента, щоб він підключив до розслідування Службу безпеки...

 

 

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Будь ласка, завершуйте питання.

 

 

 

13:20:30

 

ЛУК’ЯНОВ В.В. ... до розслідування цього інциденту Службу безпеки і, дійсно, притягти до відповідальності високопосадовців, які в цій ситуації мусили охороняти права громадянина, а не вбивати його та...

 

 

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

 

 

 

КАРПАЧОВА Н.І. Шановний народний депутат, пане Владиславе, я хочу сказати про те, що вчора о 15.40  під час бесіди з головним лікарем лікарні Стояновим Сергієм (я відкрила, до речі, провадження по цій справі) о 14-ій годині тіло померлої людини було видано родичам по місцю проживання її матері в село Грушки. Я зі свого боку так само, як і в ситуації з фотографом, який помер в Харкові, хочу висловити співчуття цій родині.

 

Можу зі свого боку сказати, що я звернулася, зважаючи на те, що навколо цієї справи зараз створюється резонансна така оцінка, я хочу залишатися неупередженою, хочу об’єктивно подивитися на причини смерті цієї людини. Тому я звернулася особисто до Генерального прокурора України, до прокурора Кіровоградської області і до Начальника Управління внутрішніх справ по Кіровоградській області пана Плавюка для того, щоб омбуцману були надані в оперативному режимі всі дані, які торкаються смерті цієї людини. Але я думаю, що в принципі парламент…

 

 

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дайте можливість завершити.

 

 

 

КАРПАЧОВА Н.І. Тому що парламент має право створити, щоб уникнути будь-яких обвинувачень, а з’ясувати тільки істину, по цій справі створити спеціальну слідчу комісію і розібратися в цій справі, і об’єктивно з точки зору парламентського контролю. Дякую.

 

 

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Дяку, Ніна Іванівна. Час вичерпаний. Доповідь виголошено. Відповідь на запитання надано. За результатами заслуховування щорічної доповіді Уповноваженого Верховної Ради України нам потрібно прийняти Постанову Верховної Ради України. Проект цей підготовлений. Олег Зарубінський, будь ласка. Голова комітету. Мікрофон.

 

 

 

13:22:46

 

ЗАРУБІНСЬКИЙ О.О.

 

Шановний Володимир Михайлович, шановні колеги! В принципі подано дійсно проект постанови за моїм авторством і авторством колеги Павленка. Єдине я можу сказати, що сьогодні на засіданні комітету ми і мали розглядати проект цієї постанови, оскільки він є, за наслідками цієї доповіді. Але я можу зараз, що в проекті постанови зазначено наступне. Що представлено Уповноваженою Верховної Ради України з прав людини Карпачової Ніни Іванівни Щорічну доповідь про стан дотримання  та захисту прав і свобод  людини в Україні взяти до відома. Комітетом Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України розглянути, внесені Уповноваженим Верховної Ради України  з прав людини  пропозиції щодо вдосконалення законодавства. України з питань дотримання та захисту  прав і свобод людини.

 

І другим пунктом рекомендувати Кабінету Міністрів України, Верховному Суду України, Генпрокуратурі, іншим органам державної влади, органам місцевого самоврядування розглянути внесені Уповноваженим Верховної Ради України  висновки та рекомендації, спрямовані  на поліпшення стану забезпечення прав і свобод людини в Україні.

 

І третє. Як це традиційно робиться,  і це відповідає чинному законодавству   і процедурі, надрукувати у газеті „Голос України”  текст виступу Уповноваженого Верховної Ради України  з прав людини під час представлення щорічної доповіді.

 

Я  ще раз хочу сказати, Володимире Михайловичу, що це є проект постанови. Комітет мав сьогодні розглянути, але, в принципі, я його вже  зачитав. І у нас є проект рішення комітету щодо підтримання цієї постанови.

 

 

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Шановні колеги,  одно хвилиночку, ми ж нічого не обговорюємо.    У мене така є пропозиція.  Бо ми тут діємо з вами відповідно до статті 18  Закону „Про  Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини”. У статті 18 записано, що за щорічною  або спеціальною доповіддю Уповноваженого з прав людини  приймається постанова Верховної Ради України.

 

І далі. Там зафіксовано, що  щорічні та спеціальні доповіді разом з прийнятою  постановою Верховної Ради України публікуються в офіційних виданнях Верховної Ради України.

 

Тому зараз є така пропозиція. Прийняти документ за основу, якщо є у вас міркування, у письмовому вигляді  до комітету і доручення  комітету на наступному пленарному тижні, щоб ми її  прийняли в остаточному варіанті.  Бо зараз пропозиції з голосу зруйнують сам проект документу. Немає заперечень?

 

Тому, шановні колеги,  я пропоную про прийняття за основу проекту Постанови Верховної Ради України  про  Щорічну доповідь Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини   про стан дотримання та  захисту прав і свобод людини в Україні. Реєстраційний номер 4614. Прошу голосувати за основу.

 

 

 

13:26:09

 

За-204

 

Шановні колеги, не брати участь в голосуванні за цю постанову – це рівнозначно тому, що встати зупиняти сонце, щоб воно сходило. Верховна Рада України зобов'язана прийняти відповідну постанову. Проект напрацьований за основу. Ви не хочете приймати, будь ласка, не потрібно.

 

Я ставлю на голосування про повернення до розгляду проекту постанови (реєстраційний номер 4614). Що за принциповість? Не зрозуміло.

 

 

 

13:26:53

 

За-227

 

Ми повернулись до розгляду проекту постанови.

 

Ставлю на голосування про прийняття за основу проекту постанови (реєстраційний номер 4614). За основу.

 

 

 

13:27:20

 

За-237

 

Прийняли за основу.

 

Будь ласка, шановні колеги, ваші рекомендації, зауваження і пропозиції прошу надати до профільного комітету. По фракціях? Будь ласка. Партія регіонів – 154, „Блок Тимошенко” – 0, "Наша Україна – Народна Самооборона” – 35, комуністів – 27, „Блок Литвина” – 20, позафракційні – 1.

 

Прошу заспокоїтись, шановні колеги, з оцінками. Шановні колеги, ми маємо продовжити розгляд питань, але для цього нам потрібно включити їх до порядку денного. Будь ласка… З мотивів чого? З мотивів чого? Будь ласка, запишіться, п'ять хвилин з мотивів.     

 

Прошу на табло прізвища народних депутатів, що записалися, вивести.

 

Володимир Карпук.

 

 

 

13:28:27

 

КАРПУК В.Г.

 

Володимир Карпук, "Наша Україна", депутатська група „За Україну!”.

 

Наша група підтримала Щорічний звіт Уповноваженого з прав людини, тому що дійсно є об`єктивний, розлогий, є багато матеріалів для роздуму, і я би  просто просив Ніну Іванівну як досвідченого юриста і загалом у нас в країні дуже ситуація складна з невиконанням судових рішень. З моніторингу, який Уповноважена представила щорічно тільки за юрисдикцією загальних судів виконанню підлягає  від 5,5 до 6 мільйонів  рішень і це постійно має тенденцію до зростання. Однак третина цих  судових рішень не виконується. Причому не потрібні там стягнення певних сум чи кошти певні з бюджету, а елементарне невиконання судових рішень очільниками центральних виконавчих органів влади, міністерств, місцевих органів влади. Тому з цим треба щось робити. Ніколи ми  не наведемо порядку, коли не буде виконання судових рішень. Дякую. 

 

 

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Віктор Терен, фракція "Блок Юлії Тимошенко".

 

 

 

13:29:33

 

ТАРАН В.В.

 

Ну єдина фраза, що на комітеті  це не розглядалося, а тому ми не могли за це голосувати. Передайте, будь ласка, Яворівському.

 

 

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Володимир Яворівський, будь ласка…

 

 

 

13:29:43

 

ЯВОРІВСЬКИЙ В.О.

 

Володимир Яворівський.

 

Володимире Михайловичу і шановні колеги! Я хочу, щоби ви зрозуміли. Ми абсолютно не заперечуємо, проведена колосальна робота, ми її глибоко шануємо, але йдеться про те,   що дійсно  проект постанови, як ми зрозуміли, не обговорювався в комітеті. По-друге, всі доручення тільки Кабінет Міністрів. Вибачайте, левова частка цих питань належить до відання Президента. Ще одна левова частка належить до… скажімо, до того самого рішення судів. І себе ж не обминаємо теж, що ми тут, значить,  сидимо. Законодавство… от з приводу гуртожитків. Карпачова ж сказала  про те, що це наші завдання. через те, я ще раз кажу, давайте, щоб все-таки в комітеті всі доповнення, які потрібно, бо ми прийняли за основу і після цього ми цю постанову проголосуємо. Це основна причина  чому, скажімо, "Блок Юлії Тимошенко" не всі голоси віддав для цього. Дякую. 

 

 

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Олег Зарубінський.

 

 

 

13:30:36

 

ЗАРУБІНСЬКИЙ О.О.

 

Шановний  Володимире Михайловичу! Шановні колеги! Шановні Ніна Іванівна! Ви знаєте, я просив би практично в практичній площині поставитися до цього питання. Ми сьогодні виконали фактично регламентну норму.  Ми мали взяти до відома цю доповідь. Я хотів би сконцентрувати вашу увагу на цьому. Як голова  відповідного комітету я  хочу пообіцяти і гарантувати, що на засіданні комітету всі пропозиції, всі зауваження, які  будуть подані народними депутатами як суб’єктами законодавчої ініціативи (до речі, це не тільки депутати можуть робити, але і інші  суб’єкти законодавчої ініціативи) будуть дуже ретельно, дуже  детально розглянуті. Зараз ми  виконали фактично, якщо хочете, таку  певною мірою технологічну норму, тому я не думаю, що треба навколо цього збурювати ситуацію, ми зробити те, що мали зробити. Дякую.

 

 

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Анатолій Матвієнко.  Юрій Кармазін.

 

 

 

13:31:40

 

КАРМАЗІН Ю.А.

 

Юрій Кармазін. Шановний Володимире Михайловичу,  шановні народні депутати! У доповіді наведені страшенні факти порушення прав ветеранів війни військової служби на державні гарантії соціального захисту. Зокрема я хочу звернути увагу на ту норму Конституції, яку я тут пропонував у цій залі, це доповнення… це стаття 49 Конституції, що  в державі  не може скорочуватися існуюча мережа лікувальних закладів. Були знищені військові госпіталі в Кременчуці, Балті, Первомайську, Самборі, Білгород-Дністровську, у  Делятині, в Ковелі, були знищені у Слауті перепрофільовані, госпіталь також знищений у Первомайську Миколаївської області. Це брутальне порушення Конституції.

 

Тому я пропоную включити там і записати: звернутися до Президента, до Генерального прокурора про порушення кримінальної справи відновити терміново ці лікувальні заклади. Вони…

 

 

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Валерій Камчатний.

 

 

 

13:32:45

 

КАМЧАТНИЙ В.Г.

 

Валерій Камчатний, "Блок Юлії Тимошенко",  Харківська область.

 

Я хотів би нагадати шановному колезі із сусідньої  фракції, що ми народні депутати, а  не технологи. І ніяких технологічних рішень тут у залі ніколи ми не приймали, не приймаємо і приймати не будемо.  Існує певна процедура, існує Регламент, тому ми повинні діяти виключно в рамках Регламенту. І сьогодні ми не мали права прийняти постанову, яка не пройшла відповідні   процедури. Це перше.

 

І по-друге, з голосу нам пропонують взяти до відома чи ще щось таке. Ніде не написано в тій статті, на яку посилався наш шановний спікер про те, що повинно бути в тексті постанови. А я би особисто хотів побачити в тексті постанови, проекту постанови  і оцінку роботи Уповноваженого, і партійність, і таке інше, партійні погляди. Тому я вважаю, що сьогодні парламент не мав права приймати ту постанову. Вона не має права бути вами підписана, Володимире Михайловичу, бо вона прийнята поза межами наших парламентських правил гри. Дякую. 

 

 

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги, ми обмінялися думками. Я можу порадити одне колегам: демонструвати свою принциповість, коли взагалі без будь-якого обговорення протягуються рішення в Верховній Раді. Це – перше.

 

Друге. Я хочу сказати, що коли питання розглянуто відповідно до Регламенту, розгляд питання завершується прийняттям відповідного рішення. А з урахуванням того, що комітет підготував проект постанови, але ще не обговорив його, то було запропоновано прийняти за основу. І я просив би сьогодні не переводити стрілки туди, куди вони не переводяться.

 

А тепер іще одне. Читайте Закон про Уповноваженого, і там зафіксовано, що Верховна Рада приймає постанову, по-перше, до відома, доповідь, а по-друге, вона фіксує необхідність публікації і постанови, і щорічної доповіді, що було зроблено. Все інше – це ваші пропозиції, які будуть враховані до другого читання. Я дуже не хотів би, щоб посада Уповноваженого з прав людини стала розмінною політичною монетою. У нас же всі інституції політизовані, починаючи від судової системи влади, закінчуючи ключовими структурами. І давайте будемо виходити з того, що нам треба приймати рішення. Там нічого страшного немає.      

 

Розгляд питання завершено. Я дякую Уповноваженому Верховної Ради України з прав людини Карпачовій Ніні Іванівні за доповідь і матеріали, які були надані народним депутатам. (О п л е с к и)

 





 

Статистика

Rambler's Top100

Створено в
студії

~~ <*))>< ~ fishdesign