Перша сторінка
Мапа сайту
Зворотній зв'язок
Персональний сайт Славіка Бігуна
Людяність і оптимізм, професіоналізм і довершеність

ЮрХіт

ЮрБізнес. Відкрито Форум ЮФ СНД. Чому і у чому наші фірми відстають на 20 років

24.06.2009

Теми: Форум юридичних фірм СНД (CIS Local Counsel Forum)

У Києві проходить Четвертий Форум юридичних фірм СНД – центральна подія у світі юридичного бізнесу в регіоні з 2005 року.

24 червня відкрила Форум Ірина Паліашвілі. Відтак учасники Форуму прослухали доповідь Джефрі Форбса (Jeffrey Forbes - на фото). Провівши на основі опитування дослідження того, як корпоративні клієнти наймають юридичні фірми в ЦСЄ, він окреслив те, над чим фірмам варто працювати в плані маркетингу. Ключові акценти – сервіс, вчасність, комунікація з клієнтом. Дослідження показало: більшість клієнтів не мають „постійної панелі” зовнішніх юридичних радників. Загальний висновок-враження Форбса – місцеві фірми в плані сервісу відстають від західних, зокрема американських, років на двадцять. З презентацією можна познайомитися у відкритому доступі (лінк).

Учасники Форуму поділилися „секретами” того, як залучити та утримати клієнта. Сергій Пепеляєв сказав, що на їхній фірмі є „спеціальна людина, яка займається тренінгами”, зокрема маркетинговими; він сам читає лекції з питань „клієнтського сервісу”. І – згадав про „правило 3” (юрист зобов’язаний відповісти на дзвоник клієнта не пізніше, як за 3 гудки; й не пізніше як за 3 години „повернути дзвінок”). Ольга Ченцова призналася: треба вчитися „любити клієнта, коли його хочеться вбити”. А коли допущено помилку – каятися, як вона це робить. Ірина Паліашвілі влучно охарактеризувала сервіс-поведінку місцевих фірм як „синдром совєтської продавщиці”. Вона також поділилася спостереженнями щодо комунікації з потенційним клієнтом, які можна узагальнити так: „відповідати треба не за три година, а негайно; інакше – втратиш замовлення”.

Юристи поділилися досвідом про те, як вони залучаються відзиви на якість сервісу від свої клієнтів. Білорус О. Степановський назвав білоруських клієнтів „холодними” у плані відзиву взагалі. Один німецький юрист рекомендує проводити брифінги з клієнтами після кожного етапу надання сервісу, а також частувати клієнтів, аби ті почувалися „обходженими”. Зрештою, всі погодилися, що клієнт – у центрі уваги й „що не так важливо, що ми думаємо про клієнта, а що клієнт думає про нас”.

На Форумі також презентовано діяльність започаткованої минулого року програми некомерційної співпраці з підтримки антимонопольних ініціатив у СНД.

Увечері відбулося прийняття. Учасники та гості Форуму змогли наговоритися сповна. І - посмакувати торт, традиційно представлений АБ „ЕПАМ” (на фото). Попри кризу, настрій з-поміж юристів позитивний. „Треба бути позитивним”, – сказав один із учасників на питання наскільки цей позитив реальним чи оманливий. Змістовна ж відповідь на це питання „проясниться” упродовж наступних днів.

(с) Славік Бігун, 24 червня 2009 року





 

Статистика

Rambler's Top100

Створено в
студії

~~ <*))>< ~ fishdesign