Перша сторінка
Мапа сайту
Зворотній зв'язок
Персональний сайт Славіка Бігуна
Людяність і оптимізм, професіоналізм і довершеність

ЮрХіт

ЮрСлава Публікація: Юрист лояльний або як отримати роботу своєї мрії

19.02.2008

Мобільність (переміщення) бізнес-юристів – помітна тенденція останнього часу. Юристи переходять з фірми на фірму, шукаючи кращої професійної долі. Але як це узгоджується з їхньою лояльністю?

Лояльність… Пригадуються дві історії двох відомих бізнес-юристів/

Перший, іноземний юрист, пропрацював 35 років на одну ЮФ. Його офіційна біографія містила лише один запис про місце роботи – його фірма. В інтерв’ю ж з’ясувалося: він починав у іншій ЮФ. Чому ж фірма чи він не афішували цього факту?

Другий, український юрист, незмінно працював понад 10 років на одній ЮФ (для України – це солідний стаж). В інтерв’ю він здався мені взірцем лояльності. Але через кілька місяців він вже працював на іншій ЮФ. Яка причина зміни?

Можливо, відповідь на запитання про те, чому юристи змінюють фірми, лежить в тій же площині, що й відповідь на запитання, чому чоловіки змінюють жінок, а жінки – чоловіків.

Це трапляється, припускаємо, за умови незадоволення фундаментальних потреб. Можливо. Але водночас логічно спитати й таке: чому ж ми залишається вірними своїм партнерам, попри все?

Бо йдеться про цінності, ціннісну орієнтацію.

Потреби й цінності зумовлюють поведінку юриста.

Якщо для юриста лояльність є істотно значущою (до речі, слово зі старофранцузької, що відтак має латинське походження, означає „законний” (loial – від loi закон)), то він волею-неволею буде нею керуватися. Зрештою, вона – лояльність – керуватиме ним.

Й це принесе свої плоди. Лояльність, даруйте, підкуповує. Саме тому охочі отримати роботу своєї мрії мають переконати майбутнього роботодавця в своїй лояльності. Якщо переконають, матимуть кращі шанси успішно працевлаштуватися й розвиватися кар’єрно.

Роботодавцям же варто не лише оцінювати щирість таких тверджень, але й уточнити про яку лояльність йдеться і до кого: до справи і професії, фірми чи її керівництва, своїх (наявних чи майбутніх) клієнтів чи своєї ринкової вартості.

У будь-якому разі насамперед аргумент лояльності має шанс спрацювати як додатковий.

Повертаючись до теми… Говорячи про переходи юристів з фірми на фірму, ми зосереджуємося на питанні лояльності до фірми. Оминаючи увагою питання не менш важливого, а можливо і більш важливого питання – це лояльності до клієнта. Питання фундаментального, адже юристи залежні від клієнта. Нема клієнта – нема бізнес-юриста. Адже перехід з фірми на фірму ще не означає зради клієнта. Не випадково ж говорять передусім про клієнтів юриста, а вже згодом – з відомою мірою умовності – про клієнтів фірми.

Лояльність юриста клієнтові є обов’язком, що в ідеалі виконує подвійну функцію. По-перше, лояльність зобов’язує юриста зробити не мінімум можливого, а максимум можливого, аби сприяти досягненню мети клієнта. По-друге, лояльність спонукає довіряти. Відтак, клієнт, позбувшись будь-якої, даруйте, підозрілості до юриста, може впевнено, спільно з юристом добиватися своїх цілей. Покладатися на нього як на свого агента, а часом, навіть, як на друга.

Повноцінна лояльність юриста клієнтові, зрештою, і стає тим, що характеризує роботу юриста як професію і покликання. Більше, ніж підприємницьку діяльність, звичайний бізнес.

Славік Бігун,

головний редактор „Юридичної газети”

 

Публікація: Бігун Славік. Юрист лояльний або як отримати роботу своєї мрії (колонка редактора) // Юридична газета. — 2008. — № 7 (142) (19.02). — С. 3.

 

 





 

Статистика

Rambler's Top100

Створено в
студії

~~ <*))>< ~ fishdesign