Перша сторінка
Мапа сайту
Зворотній зв'язок
Персональний сайт Славіка Бігуна
Людяність і оптимізм, професіоналізм і довершеність

ЮрХіт

ЮрПодія. Звільнення Міністра юстиції М. Оніщука ініціювали комуністи. Хто саме?

08.06.2009

Теми: проект постанови про звільнення Міністра юстиції України М. Оніщука

У Верховній Раді 1 червня 2009 року зареєстровано Проект постанови про звільнення Оніщука Миколи Васильовича з посади Міністра юстиції України. Станом на 5 червня 2009 року вручено подання комітету з питань правосуддя про розгляд цього проекту.

Ініціатор проекту Ігор Григорович Калєтнік (нар. 16 липня 1972р), член депутатської фракції Комуністичної партії України, на момент обрання до ВР України – директор Департаменту організації боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил Державної митної служби України, проживає в місті Києві.

У пояснювальній записці до проекту вказувалося, що начебто внаслідок діяльності М. Оніщуку „держава не отримала належних надходжень до бюджету в особливо великих розмірах – понад 1 мільярд гривень”. Також закидалося, що „ДП «Інформаційний центр» Міністерства юстиції України перерахувало комерційним структурам понад 80 млн. грн. всупереч економічним інтересам держави”.

У день реєстрації законопроекту глава КПУ заявив, що „По нашим оценкам, в министерстве как минимум 3,5 миллиардов гривен отмывали не туда, куда нужно».

Уже 1 червня прес-служба Міністерства спростувала звинувачення, відзначивши „відсутність жодних достовірних фактів на підтвердження заяв політиків”.

Як відзначають експерти, найбільш поінформованим про діяльність Міністерства юстиції в цьому зв’язку є ставленик Комуністичної партії України є заступник Міністра юстиції України Володимир Богатир: він координує та контролює діяльність управління систематизації законодавства та правової інформації, управління експертного забезпечення правосуддя, головного державного об’єднання правової інформації Міністерства юстиції України тощо. Наразі причетність заступника Міністра до ініціювання звільнення не підтверджено.

Сам В. Богатир свого часу в інтерв’ю газеті „Дело” спростував, що прийшов до Мін’юсту за допомогою політичних сил. Водночас, О. Лавринович, за каденції якого він ще працював, в інтерв’ю зазначеній газеті зазначив: «мені його «подарували». Це було політичне призначення, до якого я не мав ніякого відношення». Відтак новий Міністр юстиції М. Оніщук залишив В. Богатиря на посаді.

Очікується, що питання щодо відставки М. Оніщука може бути розглянуте 9-12 червня 2009 року.

Матеріали:

  • Подання
  • Проект постанови
  • Пояснювальна записка
  • Заявка Прес-служби Міністерства юстиції України

Подання 01.06.2009

НАРОДНИЙ  ДЕПУТАТ  УКРАЇНИ

    “__”  ____________ 2009 р.                                                         

ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ

Відповідно до статті 93 Конституції України в порядку законодавчої ініціативи вноситься на розгляд Верховної Ради України проект Постанови Верховної Ради України “Про звільнення Оніщука Миколи Васильовича з посади Міністра юстиції України”.

            Представляти проект Постанови під час його розгляду на пленарному засіданні Верховної Ради України буде  народний депутат України Калєтнік Ігор Григорович.

Додатки:

1.              Проект Постанови на 1 арк.

2.              Пояснювальна записка на 3 арк.

3.              Електронні копії зазначених документів.

Народний депутат України                                                  Калєтнік І.Г.

 

Проект Постанови 01.06.2009

Проект вноситься народним депутатом України Калєтніком І.Г.

П О С Т А Н О В А

ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ

 

Про звільнення Оніщука Миколи Васильовича з посади

Міністра юстиції України

Відповідно до пункту 12 частини першої статті 85 Конституції України Верховна Рада України  п о с т а н о в л я є:

1. Звільнити Оніщука Миколу Васильовича з посади Міністра юстиції України.

2. Ця постанова набирає чинності з моменту її прийняття.

Голова Верховної Ради України

 

Пояснювальна записка 01.06.2009

 

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

до проекту Постанови Верховної Ради України

«Про звільнення Оніщука Миколи Васильовича

з посади Міністра юстиції України»

 

1. Обґрунтування необхідності прийняття акта.

Результати проведеної роботи з вивчення матеріалів щодо діяльності Оніщука Миколи Васильовича на посаді Міністра юстиції України свідчать про численні випадки порушень чинного законодавства України, зокрема, протиправного використання ним свого посадового становища.

Виходячи з аналізу отриманої інформації, очевидними є факти причетності Міністра юстиції України Оніщука М.В. до надання неправомірних переваг конкретним суб’єктам підприємницької діяльності всупереч економічним інтересам держави.

Внаслідок створення непрозорих схем та протиправного сприяння з боку Міністра юстиції України окремим підприємствам держава не отримала належних надходжень до бюджету в особливо великих розмірах – понад 1 мільярд гривень.

Як авторську винагороду за користування програмними продуктами, створеними за кошти і на замовлення Мінюсту, Державне підприємство «Інформаційний центр» Міністерства юстиції України перерахувало комерційним структурам понад 80 млн. грн. всупереч економічним інтересам держави.

Крім того, Міністр юстиції України сприяє здійсненню підприємницької діяльності ряду комерційних структур, засновниками яких виступають його близькі родичі та дружина.

Зокрема, ТОВ «Фінансово-консультативна компанія» придбало підприємство «Малинський спецкар’єр», яке було перед цим доведене до банкрутства, за суттєво заниженими цінами. Зокрема, база відпочинку, що належала підприємству «Малинський спецкар’єр», була оцінена лише в 34 тис. грн. Хоча зрозуміло кожному, що її ринкова вартість є у багато разів більшою.

Відомі факти сприяння Міністром юстиції України протиправній діяльності комерційних структур, зокрема, через створену ним компанію «Юрис», шляхом впливу на суди, державну виконавчу службу, нотаріат.

Міністр юстиції України, порушуючи вимоги ч. 1 ст. 20 Закону України «Про судоустрій України», вніс подання Президенту України про утворення Центрального та Лівобережного окружних адміністративних судів м. Києва та ліквідацію Окружного адміністративного суду м. Києва, чим перевищив свої повноваження.

Нотаріусами Київського нотаріального округу було засвідчено цілу низку явно незаконних договорів міни та купівлі-продажу земельних ділянок на території Київської області. Зазначені дії призвели до протиправного відчуження земель сільськогосподарського призначення. Така практика, на жаль, стала звичною і для інших областей України.

Проте, дані факти залишилися без вжиття відповідних заходів з боку Міністра юстиції України.

Міністр юстиції України, відповідно до Положення про Міністерство юстиції України, керує Міністерством, несе персональну відповідальність за виконання покладених на нього завдань; спрямовує і координує здійснення іншими центральними органами виконавчої влади заходів з питань, що належать до компетенції Міністерства.

Наявні матеріали свідчать про неспроможність Міністра юстиції України належним чином організувати роботу очолюваного ним міністерства. Зважаючи на це, забезпечення належного захисту прав і законних інтересів громадян України та держави в цілому знаходиться під загрозою.

Стаття 10 Закону України «Про Кабінет Міністрів України», передбачає, що особа, призначена на посаду члена Кабінету Міністрів України, у день свого призначення перед вступом на посаду складає на пленарному засіданні Верховної Ради України таку присягу: «Усвідомлюючи високу відповідальність члена Кабінету Міністрів України, урочисто присягаю на вірність Українському народові. Зобов'язуюся додержуватися Конституції України та законів України, зміцнювати суверенітет і незалежність України, обстоювати права і свободи людини та громадянина, дбати про добробут Українського народу, сталий демократичний розвиток суспільства».

Отже, дії Міністра юстиції України Оніщука М.В. порушують присягу, прийняту ним у день свого призначення, унеможливлюють його подальше перебування на займаній посаді, вимагають невідкладного вжиття заходів щодо його звільнення.

 

2. Мета і завдання прийняття проекту Постанови.

Проект Постанови розроблено з метою реалізації контрольної функції Верховної Ради України, а також припинення зловживань, які дискредитують Мін’юст як центральний орган виконавчої влади із забезпечення реалізації державної правової політики, зняття соціальної напруги та підвищення довіри громадян до органів державної влади України.

3. Загальна характеристика і основні положення проекту.

Проектом Постанови пропонується звільнити Оніщука Миколу Васильовича з посади Міністра юстиції України.

4. Фінансово-економічне обґрунтування.

Реалізація даного проекту Постанови не потребує додаткових витрат з державного бюджету України.

 5. Стан нормативно-правової бази.

Дане питання регулюється Конституцією України, Законом України «Про Кабінет Міністрів України», Регламентом Верховної Ради України.

Реалізація положень зазначеного проекту Постанови після її прийняття не потребує внесення змін до інших правових актів.

 6. Прогноз соціально-економічних та інших наслідків.

Прийняття проекту Постанови забезпечить додержання найвищими посадовими особами вимог законодавства України.

 Народний депутат України                                                             І.Г.Калєтнік

 

 ЗАЯВА ПРЕС-СЛУЖБИ МІН’ЮСТУ ЩОДО ЗВИНУВАЧЕНЬ НА АДРЕСУ МІНІСТЕРСТВА ЮСТИЦІЇ ТА КЕРІВНИКІВ МІНІСТЕРСТВА

 

Джерело: minjust.gov.ua/0/20493

1 червня 2009 року у Верховній Раді України було зареєстровано проект постанови про звільнення Миколи Оніщука з посади Міністра юстиції України. Підставою для цього стали заяви з боку окремих політиків на адресу Міністерства юстиції та особисто Міністра юстиції Миколи Оніщука щодо начебто корупційних зловживань в діяльності державних підприємств, які знаходяться у підпорядкуванні Міністерства юстиції України.

Міністерство юстиції здивоване безпідставними заявами політиків щодо так званих ознак корупційних дій, а також практичними кроками, які вживаються політиками внаслідок власних заяв. Абсурдність звинувачень є очевидною.

У цьому зв’язку прес-служба Міністерства юстиції вважає за необхідне зазначити наступне:

Державні підприємства, підвідомчі Міністерству юстиції, не фінансуються з Державного бюджету. Ці підприємства створювалися як господарські суб’єкти для надання послуг та виконання робіт у порядку, визначеному Законами України. Підприємства діють на принципах самоокупності та самофінансування.

Підвідомчі підприємства реалізують свою господарську компетенцію відповідно до умов, укладених ними договорів. Міністерство юстиції, як і будь-який центральний орган державного управління, не має права і, за законом, не може втручатися в господарську діяльність підвідомчих підприємств. У тому числі, не може давати жодних вказівок чи доручень, які стосуються предмету діяльності указаних підприємств.

Перевірка діяльності підвідомчих підприємств знаходиться в компетенції контролюючих та правоохоронних органів та судів. За час функціонування підприємств, підвідомчих Міністерству юстиції, уповноваженими органами здійснювалися планові та позапланові перевірки, а також інші заходи фінансового контролю за витрачанням коштів, обліком та звітністю указаних підприємств.

При цьому, тих порушень, про які йдеться у відповідних заявах політиків, виявлено не було.

Не менш абсурдними виглядають і суми, які називаються на підтвердження начебто виявлених зловживань.

Щоб зрозуміти необґрунтованість та надуманість названих цифр, варто лише зазначити, що увесь річний бюджет Міністерства юстиції складає суму втричі меншу озвученої. При цьому, близько 80% витрат іде на виплату заробітної плати.

У цьому зв’язку Міністерство юстиції наголошує на відсутності жодних достовірних фактів на підтвердження заяв політиків.

Природу таких заяв Міністерство вбачає в конкурентній боротьбі окремих бізнес-структур, які прагнуть отримати доступ до ринку послуг та закупівель, що надаються державними підприємствами, підвідомчими Мін’юсту, та створити для себе переваги у цій боротьбі.

Проте навряд чи цим планам вдасться здійснитися через втягування Міністерства юстиції та його керівника у подібні ігрища. Що стосується бізнесових інтересів окремих політиків, то Мін’юст не брав і не братиме у цьому участі.





 

Статистика

Rambler's Top100

Створено в
студії

~~ <*))>< ~ fishdesign