Перша сторінка
Мапа сайту
Зворотній зв'язок
Персональний сайт Славіка Бігуна
Людяність і оптимізм, професіоналізм і довершеність

ЮрХіт

ЮрОсвіта. Будапешт – нові навчальні перспективи

13.03.2011

Тема: юридична освіта закордоном | legal education abroad

Вашій увазі стаття випускниці Німецькомовного університету імені графа Дьоли Андраші Наталії Кузьміної «Будапешт – нові навчальні перспективи»

 

Майже кожен студент хоча б раз стояв перед дилемою – чи варто після певного періоду навчання на Батьківщині продовжити навчання за кордоном. Саме таке питання поставила я собі два роки тому, коли навчалася на четвертому курсі Факультету правничих наук в Національному університеті «Києво-Могилянська академія». Я розуміла, що в мене є два варіанти: продовжити навчання в своїй Альма-матер чи спробувати вступити до іноземного університету. На той час мені пощастило знайти інформацію про Німецькомовний університет імені графа Дьоли Андраші в Будапешті (Andrassy Gyula Deutschsprachige Universitдt Budapest). Напевно, багато хто з читачів буде здивований, чому Будапешт, а не Оксфорд чи Кембридж. Визначальним аргументом на користь Будапешту в моєму виборі було те, що навчання в Університеті здійснюється німецькою

мовою та, як би прагматично це не звучало, Угорщина є країною-сусідкою. Я також розуміла, що мої шанси на вступ до університету з отриманням стипендії набагато вищі в Будапешті, ніж, наприклад, в Оксфорді. Звичайно ж, свою роль також відіграв ще й той факт, що для мене особисто Будапешт є містом-мрією, з безліччю можливостей для дозвілля.

В процесі навчання багато моїх друзів запитували, що ж такого особливого в навчанні за кордоном, і чим навчання «десь там» відрізняється від навчання в Україні. По-перше, варто відзначити, що навчання за кордоном включає в себе не тільки враження від університету та рівня викладання, а також всі інші аспекти, такі, як життя в іншій країні, міжкультурне спілкування, подорожі та багато іншого…

Що ж стосується мого особистого досвіду, то мені 100-відсотково пощастило з

вибором навчального закладу. Хоча історія існування Університету поки що невелика, за своєю суттю він є унікальним освітнім проектом та вже встиг зарекомендувати себе як навчальний заклад з дуже якісним рівнем освіти. Його унікальність полягає в

тому, що він є єдиним німецькомовним університетом за межами німецькомовних країн. Університет було започатковано у 2002 році, і він є спільним проектом урядів Угорщини, Німеччини, Австрії, Швейцарії, федеральних земель Баварія та Баден-Вюртемберг, і акредитований як в Німеччині, так і в Угорщині. Незважаючи на те, що Угорщина не прийняла Болонську систему, диплом Університету визнається в межах всього Євро-

пейського Союзу. Неодмінною перевагою Університету для мене було також те, що в ньому навчається невелика кількість студентів – на сьогоднішній день приблизно 150 студентів, саме через це в Угорщині він вважається «елітарним» університетом. Співвідношення 1 професор на приблизно 7 студентів дозволяє найкращим чином

реалізувати себе під час навчального процесу та отримати знання найвищої якості. Професорський склад Університету представляють висококваліфіковані в своїй галузі спеціалісти із Угорщини, Німеччини, Австрії та Швейцарії. Особливістю Університету є той факт, що тут викладають як колишні, так і теперішні співробітники вищих міністерських відомств та різноманітних дипломатичних місій держав-засновників Університету.

Окрім теоретичних навиків, студенти завжди мають унікальну можливість отримати практичні поради від досвідчених дипломатів. Важливим досягненням Університету, на мій погляд, було також те, що я як студент-правник мала можливість відвідувати предмети, які викладались на інших факультетах. Таким чином, Університет дійсно втілює в життя ідею «interdisciplinary program of study». Також варто відзначати, що впродовж навчання Університет організував багато освітніх поїздок для студентів, наприклад, на Балкани, в Румунію, Туреччину, Баварію, Відень, Брюссель, а також подорожі в межах Угорщини.

Для потенційних студентів буде, напевно, також цікаво докладніше дізнатись про систему навчання та юридичні предмети, які пропонує Університет. Студенти Факультету юридичних наук мають можливість вибрати одну з двох спеціалізацій, а саме: «Міжнародне та Європейське адміністративне право» та «Міжнародне Підприємницьке право: фокус – Центрально-Східна Європа». Також надається можливість обрати одно- чи дворічну программу, що дозволяє студенту самостійно вирішити, який рівень навантаження є більш підходящим. Впродовж навчання студенти повинні набрати 120 кредитів, які здобуваться в результаті скадання іспитів з обов’язкових та вибіркових дисциплін, а також з дипломної роботи та проходження практики. В результаті отримання необхідної кількості кредитів, студент отримує диплом LL.M. (Master of Laws).

Ще одне важливе питання, яке завжди йде пліч-о-пліч при виборі майбутньої Альма-матер, це, які кар’єрні перспективи очікують на студента, коли він/вона закінчить університет. Щодо цього, в процесі навчання в Університеті всі студенти мали пройти стажування в державній установі, NGO або у фірмі, діяльність яких була б сумісною з курсом навчання. Наприклад, я проходила стажування в European Roma Rights Center в Будапешті. На разі, закінчивши Університет, я знайшла практику у Відні. Щодо інших студентів, які навчались разом зі мною, то деякі також знайшли практику, роботу чи вирішили вступити на PhD програму.

Напевно, читаючи всю цю інформацію про переваги навчання в Будапешті, може скластись враження, що таке навчання буде коштувати дуже дорого. Але на сьогоднішній день плата за навчання складає 720 євро за семестр, що, на мій погляд, є достатньо невеликою платою за освіту в європейському університеті з усіма тими перевагами, які він пропонує. Звичайно ж, варто також не забувати, що студенти мають можливість отримати стипендії, які надаються фондами різних країн, які покривають вартість навчання, а також витрати на проживання в Будапешті.

Підсумовуючи, можна з впевненістю сказати, що навчання в Будапешті було часом здобуття нових знань, нових друзів та нових вражень!

 

Джерело (посилання):

Кузьміна Наталія. Будапешт – нові навчальні перспективи // Юридичний журнал. – 2011. – № 2. – С. 100-101. (Публікується з дозволу автора)

Світлина: колаж світлин студентів і викладачів Університету в Будапешті.





 

Статистика

Rambler's Top100

Створено в
студії

~~ <*))>< ~ fishdesign