First page
Sitemap
Feedback
Slavik Bihun’s Personal Site
Humanness & Optimism, Professionalism & Perfection

YurHit

ЮрУспіх: Інтерв’ю з лідером – Вадим Самойленко

18.06.2008

Вадим САМОЙЛЕНКО, керівник групи бізнес-права юридичної фірми «Астерс»

 

Вадим Самойленко завжди був одним із тих юристів фірми «Астерс» (до 2008 року – «Шевченко Дідковський і партнери»), з яким асоціювалося її становлення, розвиток, успіх. Проте це знали переважно обізнані з внутрішнім життям компанії. Цьогорічне визнання юриста лідером у сфері корпоративного права та М&A стало для Вадима Самойленко визнанням його успішної практики в таких сферах як корпоративне право та, зокрема, злиття і придбання компаній, проектне фінансування, корпоративне і договірне право, корпоративна реструктуризація підприємств, іноземні інвестиції, цінні папери та оподаткування.

 

 

СФЕРА ПРАКТИКИ

 

Пане Самойленко, якими головними тенденціями в сфері корпоративного права відзначився 2007 рік?

 

По-перше, зростанням кількості проектів М&A та рівня їх складності. По-друге, підвищенням вимог клієнтів щодо компетентності юристів та їхнього досвіду реалізації вдалих проектів М&A, а також зростанням конкуренції серед юристів у цій сфері. По-третє, усвідомленням клієнтами важливості ведення справ у відповідності до вимог корпоративного права як запоруки запобіганню корпоративним конфліктам та передумови вдалого продажу бізнесу.

 

 

Супровід яких проектів (справ) торік запам’ятався вам найбільше? Які проекти були найскладнішими? Чому?

 

Відзначу продаж групи компаній «Аква Еко», виробника мінеральної води «Трускавецька», великій міжнародній групі з виробництва бутильованої мінеральної води. Для вдалого продажу групу «Аква Еко» було реструктуризовано на рівні власників і активів. Проект тривав рекордні три роки. За цей час вдалося значно підвищити вартість групи. Під кінець проекту знання бізнесу клієнта стало настільки глибоким, що я виступав вже не лише як юрист, але й як бізнес-консультант клієнта зі стратегії й тактики продажу.

 

 

У чому ви вдосконалилися, стали більш майстерним у сфері вашої практики за минулий рік?

 

У подоланні безлічі законодавчих перешкод для реалізації клієнтських проектів.

 

 

Які нові юридичні підходи, розробки, інструменти, нововведення тощо впроваджено останнім часом, що істотно вплинули на розвиток юридичного ринку в сфері вашої практики?

 

Vendor Due Dіlіgence, що значно підвищує ефективність проектів М&A.

 

 

Вирішення яких питань у сфері вашої практики потребують нормативного врегулювання і яким чином?

 

Передусім, це прийняття нового Закону «Про акціонерні товариства».

 

 

Які тенденції домінують (домінуватимуть) у сфері вашої практики в 2008 році?

 

Більш складні проекти, вибагливі клієнти та застаріле законодавство.

 

 

ВИБІР КЛІЄНТА

 

За вашими спостереженнями, який механізм вибору клієнтом юриста?

 

Клієнт звертається за рекомендаціями. В процесі вибору він спілкується з юристами, порівнюючи їх. Дізнавшись про очікувану суму (ставку) гонорару, нерідко намагається торгуватися. Проте невдовзі потенційний клієнт усвідомлює, що «хороше дешевим не буває» і що юриста не переторгуєш, бо в нього все застережено. Клієнт також намагається обрати більш красномовного та впевненого з дорогих юристів

 

На вашу думку, клієнт обирає юриста чи юридичну фірму? Чи є в цьому принципова різниця?

 

Новий клієнт зазвичай обирає фірму, а той, який вже користувався послугами певної компанії – юриста фірми. Різниця – в бренді. Загалом, бренд – це колективний розум фірми, який і купується клієнтом. Юристів-одинаків у великому юрбізнесі не буває.

 

Який ваш рецепт залучення й утримання клієнта?

 

Знати, що клієнту знадобиться післязавтра та дати йому це позавчора.

 

Кажуть, що «клієнт завжди правий». Але чи це так у стосунках юрист-клієнт?

 

Це – аксіома. Але пояснити клієнту, в чому полягає його правота, має саме юрист.

 

Чого ніколи, за жодних обставин не повинен дозволяти собі юрист щодо клієнта?

 

Юрист завжди має виконувати обіцяне та не обіцяти того, чого не можна здійснити.

 

 

 

СТАНОВЛЕННЯ

 

Який юрист (юристи) особисто чи заочно істотно вплинули на ваше формування як професіонала?

 

Партнери у моїй фірмі. За 9 років спільної праці я не міг не зазнати їх істотного впливу.

 

Який випадок істотно вплинув на ваше становлення як професіонала?

 

Іноземний клієнт приватизував величезне промислове підприємство. Я проводив багатолюдні збори акціонерів за участю робітників цього підприємства. Вони волали: «Геть світовий капітал!» А іноземці ховалися за мною. Тоді я зрозумів, що доля багатьох тисяч людей і мільйонів доларів залежить саме від мене. Спілкуючись із присутніми, я апелював до закону та домігся порозуміння. Саме тоді прийшло усвідомлення того, що закон у вмілих руках – це непереборна сила. З того часу постійно вдосконалюю своє вміння.

 

Що є істотним при формуванні команди, наступників у сфері вашої практики?

 

Здатність постійно навчатися, але не на своїх помилках. Бути максимально креативним за мінімального бюджету.

 

Юрист-професіонал – це той, хто…

 

...професійно заробляє «нал».

 

Без чого ви не були б тим, ким ви є на сьогодні?

 

Без фірми, сім’ї та друзів.

 

 

УСПІХ

 

Ваша дефініція успіху юриста?

 

Задоволення результатом роботи настільки, що жалкуєш віддавати його клієнту.

 

Яка квінтесенція вашого успіху? Якби ви робили коктейль «успіх юриста», які інгредієнти, в яких пропорціях і яким чином би змішували?

 

В основі мого успіху – наполегливість. Щодо складових коктейлю: третина сумніву, третина впевненості, третина інтуїції. Все це збовтати впродовж робочого дня, а після – додати пляшку пива.

 

Що констатує, виявляє ваш успіх, якими є його атрибути?

 

Терновий вінок і важкий хрест пайового партнерства, а під ребра – гострий спис несплачених клієнтами рахунків.

 

Ваші поради юристам, які починають практикувати в сфері, де ви вже досягли успіху?

 

Сперечайтеся з авторитетами. Мисліть нестандартно. Беріться за неосяжне. Робіть першим те, що важливе. Пам'ятайте про деталі.

 

Спілкувався Славік Бігун

 

Публікація [посилання]:

 

Потенційний клієнт усвідомлює, що «хороше дешевим не буває» і що юриста не переторгуєш, бо в нього все застережено [Інтерв’ю: Вадим Самойленко; спілкувався Славік Бігун] // «Юристи України 2008. Вибір клієнта» [спеціальний щорічний проект дослідження юридичного ринку України, що проводиться редакцією «Юридичної газети»]. – К., 2008. – С.52-53.

 





 

Statictics

Rambler's Top100

It is created
in studio

~~ <*))>< ~ fishdesign