First page
Sitemap
Feedback
Slavik Bihun’s Personal Site
Humanness & Optimism, Professionalism & Perfection

YurHit

Юрист, який хоче бути успішним, ставить кар’єру вище за все інше - Девід Чайлдс, керуючий партнер ЮФ «Кліффорд Чанс»

22.04.2008

Девід Чайлдс (David Childs) згадує, що, коли був молодим партнером, дійшов висновку: останнє, чого варто прагнути – посади керуючого партнера ЮФ.  За іронією долі, але закономірно, сьогодні 57-річний англієць є топ-менеджером найкращої ЮФ у Європі й, можливо, у світі – «Кліффорд Чанс»(КЧ). Ставши партнером у 30 років, він зосередився на розвитку корпоративної практики. І майже через 20 років очолив названу практику фірми глобально. Паралельно його призначили глобальним виконавчим директором, а в 2006 році – керуючим партнером фірми. Одним із актуальних пріоритетів фірми є відкриття та розвиток київського офісу. Аби більше дізнатися про плани фірми, ми зустрілися з самим Девідом Чайлдсом у штаб-квартирі «Кліффорд Чанс» – вражаючому 27-поверховому лондонському офісі в портовому районі Лондона на Канарі-Уорф.

УКРАЇНСЬКА СТРАТЕГІЯ

Містере Чайлдс, що зумовило ваше рішення відкрити офіс в Україні?

Ми прагнемо розвинути провідну юридичну практику з-поміж юридичних фірм у Центральній і Східній Європі. Прихід в Україну є частиною реалізації цього задуму. До того ж, економіка Україна динамічно розвивається й, ми очікуємо, продовжуватиме розвиватися. Бажаючи інвестувати, чимало наших клієнтів цікавляться Україною. Ми вже маємо чимало проектів щодо України у різних сферах практик. Тобто з огляду на наші амбіції ми повинні мати офіс у Києві.

Але подібне ви могли сказати й 2 роки тому. В 2007 році, для прикладу, ви казали: що Україна «не на вашому радарі» («CMS kickstarts City goldrush to Ukraine (http://www.thelawyer.com/cgi-bin/item.cgi?id=128588&d=122&h=24&f=46)« в The Lawyer, 17. 09. 2007. – Авт.).

Насправді ж, я сказав, що це "не на моєму радарі". Мене не правильно процитували.

Але радар ваших конкурентів вже був налаштований на Україну. Ви не вважаєте свій прихід запізнілим?

Деякі з наших конкурентів кажуть, що ми зарано відкриваємося в Україні (сміється). А якщо бути відвертим: ми обираємо час, який підходить саме нам. Зараз ми вважаємо, що час настав. Якщо ж говорити про впливи, то фактична сторона така: чимраз більше наших клієнтів дедалі активніше працюють в Україні…

З клієнтами зрозуміло. А як бути з юристами, яких ще треба залучити, аби обслуговувати клієнтів в Україні. Яка ваша стратегія у цьому плані?

Така ж, як і всюди: показати молодим юристам переваги в плані кар’єри у разі, якщо вони стануть частиною нашої команди. Ми визнаємо: часто юристи працюють у нас упродовж 4-5 років. І тому вони безумовно повинні отримати певні переваги за час, який вони працюватимуть у нас. Тому ми маємо відрізнятися від інших фірм. Одна з відмінностей – це міжнародний характер нашої мережі й нашої практики. Інша – те, що ми прагнемо залишатися потужними в 6 сферах практики, що в принципі відносно незвично для міжнародних юридичних фірм.

Нік Флетчер, майбутній керуючий партнер київського офісу, в інтерв’ю «ЮГ» (чит. № 13-14), відзначив, що, аби привабити юристів, «акцент ставитиметься на навчанні та розвитку юристів».  Ми ж знаємо, що з цим у фірми були проблеми. Зокрема, за опитуванням літніх стажерів у 2002 році (часопис The American Lawyer), фірму було названо найгіршою стосовно задоволеності асоціатів.  Що конкретно ви сьогодні можете запропонувати юристові, крім того, що він стане частиною найбільш дохідної в світі ЮФ?

Як я вже відзначив, важливо, що ми можемо запропонувати те, що покращить професійну біографію, CV юриста за час роботи в нас. Передусім ідеться про дуже цікаву і вимогливу роботу, зокрема про супровід справ провідних світових корпорацій у багатьох сферах промисловості. Ми маємо практику в усіх 6 сферах, у яких ми є потужними. Йдеться не про 1, 2 чи 3 сфери практики. А про 6 потужних практик.

Про які практики йде мова?

Корпоративна, банківська та фінансова, судова, податкова практики, а також практики у сфері ринкових капіталів та будівництва і нерухомості.

І ці сфери будуть такими ж потужними в Україні?

Я не стверджую, що ми будемо надавати послуги в усіх 6 сферах практики в Україні з першого дня відкриття офісу. Але наш підхід: ми прагнемо мати сильні практики в усіх зазначених сферах.

Повертаючись до того, що ви пропонуєте…

Ми також пропонуємо підготовку й можливості професійного зростання. Ми маємо «Академію Кліффорд Чанс» (Clifford Chance Academy). Очікується, що наші старші асоціати часто займатимуться на різних курсах в Академії, а також курсах, які проводяться на місцевому рівні. Ми також розуміємо, що для того, аби привабити найкращих спеціалістів, ми повинні запропонувати їм атмосферу та облаштування, за допомогою яких вони зможуть покращувати свої перспективи, біографію, кар’єру.

Який ваш бізнес-план для України? Наскільки швидко ви сподіваєтеся повернути витрачене? У «Сі-Ем-Ес Камерон Маккена» кажуть, що вони стали прибутковими в Україні за 6 місяців.

(Сміється). Ми не відкриваємо офіс, сподіваючись на те, що наші витрати будуть погашені впродовж першого року. Ми будуємо довгострокову перспективу. Я не маю наміру зобов’язально стверджувати про строки, коли ми станемо прибутковими. Поживемо – побачимо. Ми ж іще навіть не відкрилися.

 

ВІД ЮРИСТА ДО ПАРТНЕРА

Прихід «КЧ» в Україну чекали давно. Ще з 90-х років. Знаю це з власного досвіду, адже був  з-поміж тих, кого інтервювали кліффорди у 1998 році в Нью-Йорку під час традиційного січневого Дня кар’єри. Відтоді ті, хто продовжив свій успішний шлях в юрбізнесі, або стали власниками власних ЮФ, партнерами ЮФ, або отримали гарантії партнерства в західних ЮФ.

Парадокс ситуації полягав у тому, що мої колеги, працюючи тривалий час у провідних фірмах, попри певну незадоволеність, просто не мали куди перейти: вони й так працювали в топових фірмах. Фірми ж, через відсутність конкуренції, дозволяли собі часто нехтувати інтересами юристів щодо включення їх у частку, умов праці, мовляв: куди ж ви підете від нас. Такий підхід змінився після приходу за 2 останні роки кількох міжнародних ЮФ. Тепер і прихід кліффордів як такий може стати чинником активізації переходів. Разом із тим, як ми тепер вже знаємо, кліффорди теж не збираються обіцяти юридичним талантам золоті гори.

Містере Чайлдс, якою є політика зростання до партнерства в «КЧ», зокрема щодо України?

Ми встановили й дотримуємося дуже високих стандартів щодо партнерства. У нас є комітет з добору партнерів, який розглядає всі кандидатури в усіх офісах фірми. І юрист стає партнером лише після проходження процедури, затвердженої зазначеним комітетом. Процедура передбачає співбесіду, перевірку репутації кандидата, а також проходження спеціального курсу, організованого комітетом, результати проходження якого будуть об’єктивно оцінені.

Тобто ви ставите підвищенні вимоги до потенційних партнерів?

Очевидно. Ми доволі вимогливі. Аби підтримувати високий клас торгової марки «КЧ», ми й встановили високі стандарти.

Як щодо політики партнерства в конкретному офісі?

Над досвід показує: офіс еволюціонує у кілька етапів. Спочатку в офісі працюють іноземні партнери, задача котрих – найм місцевих талантів. Згодом офіс перетворюється на «суміш» іноземних та локально найнятих юристів. За деякий час місцеві юристи стають партнерами. А потім вони стають пайовими партнерами фірми. Але для цього потрібен час. Якщо подивитеся на наші зарубіжні офіси, то побачите, що вони започатковані іноземними партнерами й через певний період партнерами в них стають місцеві юристи, часто більшість або всі партнери – місцеві юристи.

Чи це означає, що в Києві початково не буде пайового партнера?

З першого дня місцевий офіс не матиме жодного партнера-юриста, найнятого з місцевих юристів. Наскільки швидко це зміниться – побачимо.

Тобто через скільки?

Це залежатиме від того, хто саме до нас приєднається.

 

ІМІДЖ ФІРМИ

Що ж таке «КЧ», якою є її генеза? Хоча історія «КЧ» сягає 1802 року, офіційно фірму створено в 1999 році. Фірма почала інтенсивно розвиватися після 1987 року, коли відбулося злиття лондонських фірм Clifford–Turner і Coward Chance, які й сформували «КЧ». Упродовж наступних 10 років фірма розвинула практики в Європі та Азії, подвоївши свою чисельність. «КЧ», започаткувавши в 1986 році практику в Нью-Йорку, в 1992 році стала першою великою неамериканською ЮФ, яка практикувала американське право. У 1999 році «КЧ» злилася з провідною німецькою ЮФ Pünder, Volhard, Weber & Axster, а також з американською ЮФ Rogers & Wells.

У 2002 році в фірми зявилися офіси в Каліфорнії в складі 50 екс-юристів ЮФ Brobeck, Phleger & Harrison, але в 2007 році цей проект було припинено після того, як партнери почали переходити до інших фірм.

ЮФ «КЧ»  та її офіси отримали відзнаки від багатьох юридичних видань і дослідницьких проектів, що демонструють численні трофеї на стендах центрального офісу фірми.

Фото:

Зі штаб-квартирою у Лондоні, понад 3 800 юристами в 28 офісах у 20 країнах світу, з річним доходом за 2006 рік у 2,039 млрд доларів (середній дохід партнера 660 тис доларів) «КЧ» поступово здобуває репутацію провідної міжнародної ЮФ світу.

Але варто пам’ятати, що юристи не звикли приймати щось на віру, навіть якщо йдеться про «КЧ». Тим паче, що історія юрбізнесу, в тому числі й українського, знає випадки, коли провідні фірми, які відкривалися за кордоном (в Україні зокрема) опинялися, якщо не на околиці ринку, то в його тіні.

Містере Чайлдс, ми знаємо, що «КЧ» мало не найбільша і найдохідніша ЮФ у світі. А яке ваше уявлення про «КЧ»? З чим можна порівняти фірму: планетою, кометою, великим човном?

Не знаю, чи ми найбільша в світі ЮФ. Ми найбільш дохідна фірма. Це так. Але, я не вважаю, що бути найбільшим – це має якесь значення. Що ж має значення, так це повна ясність щодо того, чого ми хочемо досягнути. І вважаю, що ми знаємо, як цього домогтися. Ми віримо, що час міжнародних ЮФ, дійсно міжнародних, лише починається. Нам видається, що лише кілька фірм справді розуміють глобалізацію й те, що відбувається на ринку й що мотивує, турбує мультинаціональних клієнтів. Ми рішучі в нашому прагненні розбудувати першокласну практику на східному узбережжі США. Ми також рішучі в нашому прагненні стати провідною ЮФ у ЦСЄ. Вважаю, що ми вже провідна ЮФ у континентальній Європі й намагатимемося утримувати цю позицію. Ми також будемо намагатися якнайшвидше розбудувати практику в Азії. Ми прагнемо мати потужні практики в усіх 6 сферах практики. Наше бажання - бути не лише потужною корпоративною ЮФ чи фінансовою ЮФ, а бути потужною ЮФ із корпоративною, фінансовою, податковою та іншими практиками. Ми, що незвично для фірми такого розміру, чітко усвідомлюємо, що ми робитимемо і як це робитимемо разом.

Але, аби стати потужними, найкращими потрібне не лише бачення, але й дії. «КЧ» не була однією з найкращих фірм до того, як у 80-х роках відбулося злиття фірм, які заснували нинішню фірму.

Я б не погодився з цією думкою. Бо не думаю, що це правда.

Вас можна зрозуміти. Але що потрібно зробити, аби стати кращим, окрім амбіцій?

Потрібна якість.

Поговорімо про культуру «КЧ». Якою вона є? Чим вона відрізняється від культури, наприклад, у «Джонс Дей»?

Я не маю уявлення про культуру «Джонс Дей». Але знаю, що таке культура в «КЧ». Ми – партнерство. Ми пишаємося тим, що відкриті для клієнтів, до нас легко отримати доступ. Ми пишаємося, що маємо комерційну природу й відносно комфортну обстановку. Ми віримо у важливість співпраці з клієнтом. Ми стаємо командою партнерів. Ми працюємо разом із клієнтом, спеціалістами та іншими радниками клієнтів. Ми глибоко віримо в меритократію. Ми наймаємо різні типи особистостей, зважаючи на їхні якості. Ми прагнемо бути справжньою меритократією. Ми глибоко віримо у багатоманітність. Ми віримо, що пріоритетність інтересів клієнта є життєво важливою. І ми - фірма, що працює, як команда. Ми переконані в тому, що командний підхід є більш успішним, аніж підхід, що ґрунтується на індивідуальних зусиллях.

Але юристи є індивідуалістами. Зокрема і через характер їхньої роботи.

У «КЧ» все робиться командно. Ми командно опікуємося потребами клієнта. Більшість наших проектів потребує роботи колективу, а не одного юриста. Ми глибоко переконані в силі команди.

Який ритм роботи в «КЧ». Якщо його порівняти з ритмом танцю, це вальс, танго, ча-ча-ча?

Це залежить від того, якого ритму хоче клієнт. Якщо клієнт хоче рухатися в ритмі танго, то ми рухаємося в ритмі танго.

Тобто ви «танцюєте» разом із клієнтом…

У цьому танці клієнт – той, хто веде. Й наше завдання – перевершити очікування клієнта.

Тобто в кінці танцю клієнт, як партнер, має бути дуже щасливим?

Саме так.

 

ПРО РЕАЛІЗАЦІЮ, ЗОБОВ’ЯЗАННЯ І РІШУЧІСТЬ

Девід Чайлдс – успішний юрист, який добився визнання, положення і статку (річний дохід – близько 1 млн доларів). Тому в нього варто поцікавитися, що таке успіх і як його досягнути. Усю свою професійну кар’єру Чайлдс залишався вірним одній фірмі: спочатку як асоціат, згодом як партнер і лідер корпоративної практики. Партнери фірми відзначили успіх Чайлдса новим рівнем відповідальності: спочатку призначивши його виконавчим директором, згодом - керуючим партнером. Очоливши «КЧ» в 2003 році на виконавчій посаді, Чайлдс зумів зупинити трирічне падіння прибутковості. Аби досягти цього, з метою економії коштів, було прийнято ряд кардинальних рішень. Очоливши фірму як керуючий партнер в 2006 році, Чайлдс ініціював масштабний аутсорсинг допоміжних послуг, зокрема  перемістивши 300 робочих місць, пов’язаних із бухгалтерією і інформаційними технологіями, з Лондона до Делі. В 2006 році фірма стала першою ЮФ у світі, чий річний дохід сягнув 2 млрд доларів (рекорд річного доходу в 1 млрд доларів теж належить фірмі). Чайлдс, продовжуючи приносити дохід фірмі з високодохідних М&A-проектів, залишатиметься лідером фірми до 2010 року, ставлячи перед собою нові й нові завдання, ключове з яких – залишитися провідною міжнародною ЮФ.

Містере Чайлдс, зважаючи на ваш досвід, що би ви порадили молодим юристам у плані того, як розвивати свою кар’єру?

Я би не брався давати поради іншим щодо форм розвитку кар’єри. Але, якщо говорити загалом, то тенденція така: юристи є надзвичайно амбіційними. Це підсумовує й такий чудовий вислів: юристи невпевнені у собі й при цьому досягають більше, ніж очікується (lawyers are insecure overachievers). Чимало юристів підпадають під цю характеристику. Водночас, юристи люблять різнобічність, вони бажають бачити себе та свою практику такими, що постійно розвиваються.

Вважаю, що причина, чому багато наших юристів більшу частину своєї кар’єри чи всю свою кар’єру, як у моєму випадку, були з «КЧ», в тому, що ми працюємо на фірмі, яка стає дедалі успішнішою. І, як результат, наша практика стає успішнішою. Пригадую, коли я отримав доручення для ведення справи в сфері злиття і поглинання від клієнта, то подумав: «Боже, кращого за це не може бути. Просто отримати доручення вести цю справу – це вже фантастика». Але через рік-два, вам дають інше доручення, й ви думаєте собі: «Ого, це навіть краще. Й кращого за це не може бути». Але й згодом ви отримуєте ще краще доручення. Думаю, саме це і є тим чинником, який стимулює нашу мотивацію.

Ще один аспект приватної практики, й можна по-різному ставитися до нього, це інтенсивна робота з клієнтом. Так ось, ви проводити певний час, інколи місяць, інтенсивно працюючи з клієнтом. І починаєте чудово розуміти клієнта, ви допомагаєте йому в вирішенні проблем. А невдовзі ви йдете до іншого клієнта, який працює в іншій сфері промисловості, має інші правові проблеми. Й така різнобічність, багатоманітність утримує наш інтерес, мотивує нас як юристів.

Що таке успіх у юридичному бізнесі?

Успіх – це особиста реалізація. Вона можлива в різних формах. Для багатьох юристів, які займаються приватною юридичною практикою, успіх – це коли вони бажають працювати, так би мовити, перебуваючи на вершині своєї сфери практики, на вершині професії в своєму сегменті, чи то йдеться про певну сферу практики чи то про галузь промисловості. Для інших людей успіх може вимірюватися іншими мірками.

Але що саме потрібно, аби досягти успіху, які його інгредієнти? Видається, що, аби добитися успіху в одному, треба жертвувати другим. Потрібно чимось жертвувати й часто ця жертва – це особистий розвиток поза професією, особисте життя. Чи не так?

У житті все залежить від того, що ви обираєте. Чи не так? Люди, яких вважають успішними, є такими тому, що вони визначили щось як свою ціль, найвищий пріоритет, попри все інше, що стає другорядним. Саме тому вони стають надзвичайно успішними в своїх прагненнях. Право, юридична діяльність жодним чином не відрізняється у цьому аспекті. Якщо ви хочете бути успішним юристом, вам слід поставити свою юридичну кар’єру, висловлюючись загалом, вище за все інше в житті й слідувати цьому з повною рішучістю.

І ще одне: різниця між тими, хто є більш і тими, хто є менш успішними полягає у здатності до справжньої самозобов’язаності (commitment) та рішучості. Потрібно мати й те, й інше, аби бути дійсно успішним.

 

ПРО ГРОШІ, ЮРБІЗНЕС І КАПІТАЛ

В Україні, як і в більшості країн світу, ЮФ працюють у формі товариств із обмеженою відповідальністю. Проте українське законодавство, на відміну від законодавства за кордоном, не обмежує юристів у використанні інших організаційних форм підприємства при наданні юридичних послуг. Тобто юридична фірма може функціонувати й у формі акціонерного товариства. В такому разі виникає можливість залучення капіталу юридичними фірмами. Нам відомо про успішний приклад однієї австралійської компанії (Чит. № 38 «ЮГ» 2007 «Як «підняти» ЮФ на акціях або коли юрист стає бізнесменом»). Нещодавно й у Великобританії було прийнято зміни до англійського законодавства (набудуть чинності невдовзі), які уможливлять публічний  продаж акцій компаній, які надають юридичні послуги. Інтерв’ю з Девідом Чайлдсом збіглосяв часі з оголошенням однієї британської фірми, яка заявила, що прагне стати «публічною компанією». У зв’язку з цим ми не могли не поцікавитися думкою про це в лідера «КЧ».

Містере Чайлдс, нині деякі ЮФ, юристи розглядають можливість стати публічною компанією, «піднімати» на біржах капітал. Чи є подібні плани в «КЧ»?

Такі можливості зовсім не цікавлять «КЧ».

Чому?

Тому що ми задоволені партнерством як організаційною формою й хочемо надалі залишатися партнерством.

Чи розумієте ви під «партнерством» те, що називають «товариством», «братством», «товариськими стосунками» чи йдеться, радше, про партнерство як бізнес-форму?

Нам подобається модель, за якою фірмою керують партнери. Партнери є власниками частки фірми, вони також мають велику фінансову частку в компанії. Ми вважаємо, що ця модель правильна. Тобто нам подобається модель партнерства як виробника і менеджера.

Але юридичний бізнес – це ж про заробляння грошей і для фірми природно залучати новий капітал.

«КЧ» не має потреби в залученні додаткового капіталу. Чому би в нас несподівано виникла потреба в 200 чи 300 млн доларів?.. Ми не потребуємо значного капіталу. У підсумку на даний момент я не бачу резонів, чому б нам були потрібні інвестори, акціонери-треті сторони, з якими ми хотіли би спільно вести бізнес. Отже, це питання стоїть у нашому порядку денному.

 

ЗРАЗКОВІ УМОВИ ... ВІДПОЧИНКУ

Досягнення високих результатів можливі за певних передумов. Одна з них - у випадку юриста – це офіс фірми і його власний офіс, зокрема в плані облаштування. Офіс «КЧ» вражає. Він розташований у хмарочосі й займає 27 поверхів. На час нашого візиту йшла мова про зайняття ще трьох поверхів будівлі фірмою. Й у цьому офісі є що побачити та взяти на замітку іншим.

Фото: Будинок з офісом "КЧ" на Канарі-Ворф у Лондоні. Зразковий офіс «КЧ». У ньому розташовані басейн, спортзал із кортами для гри в сквош, великий ресторан, бар, перукарні, пральня, хімчистка, медична консультація. Є навіть неконфесійна кімната для молитов і рефлексій.

 

Містере Чайлдс, кажуть, що ваш офіс дуже комфортний. Що в ньому?

У нашому офісі маємо басейн, спортзал із кортами для гри в сквош, великий ресторан для персоналу, є також ресторан замовлень, який увечері, в четвер і п’ятницю, перетворюється на бар. Також маємо перукарні, якими керують зовнішні компанії, надаємо послуги прання включно з хімчисткою, а також медичні послуги (лікар приходить на кілька годин кілька днів на тиждень). Також у приміщенні цього будинку, що не є частиною офісу, є кабінет дантиста і лікаря. Тобто облаштування приміщення на доволі високому рівні.

Ще потрібна каплиця й місце для укладення шлюбів, вінчання?

Ми маємо неконфесійну кімнату для молитви і рефлексій. Так, не конфесійну. Наші юристи та персонал сповідують різні релігії.

Чи подібного рівня офіси і в інших країнах?

Ми намагаємося мати високоякісні офіси. Але вони різняться. У нас дуже гарний офіс, наприклад, у Парижі, куди ми в’їхали дещо більше року тому, чудовий офіс у Нью-Йорку. Не думаю, що ми на даний момент маємо інший офіс, де ще є басейн, але з часом…

Як часто ним користуються? Ви ним користуєтеся?

Ні.

Чому?

Не маю часу.

Скажіть, ви бували в Україні?

Ні.

Будете?

Так, коли ми відкриємося в Україні.

То наші читачі можуть розраховувати на наступне інтерв’ю з вами.

Так, звичайно.

 

Публікація [посилання]:

Юрист, який хоче бути успішним, ставить кар'єру вище за все інше... (Інтерв'ю: Девід Чайлдс (David Childs), керуючий партнер ЮФ "Кліффорд Чанс (Clifford Chance) про бренд фірми, високі вимоги та справжнє розуміння глобалізації юридичного бізнесу) // Юридична газета. — 2008. — № 16 (151) (22.04). — С. 14-15. 





 

Statictics

Rambler's Top100

It is created
in studio

~~ <*))>< ~ fishdesign